י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התחלואה הגואה במגזר

תפסו יוזמה: ראשי ערים החליטו לסגור את בתי הספר

לאחר שנתוני התחלואה הגבוהים מפנים אצבע למגזר הערבי, החליטו כמה ראשי ערים במגזר הערבי לסגור את בתי הספר על דעת עצמם | בנוסף, עדכן ממונה הקורונה כי - 40% מהתחלואה היומית בישראל ו-28% מהתחלואה הקשה - הם מהחברה הערבית | וגם, המתקפה של העיתונאית: "איש לא טרח לטפל בהם"

תפסו יוזמה: ראשי ערים החליטו לסגור את בתי הספר
חיטוי כיתה בבית ספר צילום: דוברות עיריית ירושלים

על פי פילוח תחלואה לפי מגזרים ביממה האחרונה, 1552 חולי קורונה מגיעים מהמגזר הערבי, 1469 מהמגזר הכללי ורק 353 מהמגזר החרדי, ביחס למספר הערבים באוכלוסייה מול המגזר הכללי, מדובר בנתוני תחלואה גבוהים במיוחד במגזר הערבי.

בעקבות הנתונים, ראשי ערים בחברה הערבית החליטו היום (חמישי) על דעת עצמם לסגור את בתי ספר בעקבות עליית התחלואה במגזר, לחץ הורים, ואכזבה מטיפול הממשלה במגפה בחברה הערבית.

בנוסף עדכן היום ממונה הקורונה בחברה הערבית איימן סייף בראיון ליניר קוזין בגל"צ: "כ-40% מהתחלואה היומית בישראל וכ-28% מהתחלואה הקשה - בחברה הערבית". סייף ייחס את נתוני התחלואה הגבוהים במגזר גם לכך שבעוד שבספטמבר התלמידים היהודים נשארו בבתים בגלל חגי תשרי, התלמידים הערביים למדו באופן רציף. "וגם שילשנו את כמות הבדיקות. זה הביא לעלייה בתחלואה". ציין סייף.

עוד אמר ממונה הקורונה: "האתגר העיקרי הוא עידוד ההתחסנות בקרב בני נוער בני 12-15, נראה שאנחנו עומדים בו". והוסיף: "במנה השלישית הקצב איטי, רק 36% התחסנו - אנחנו עושים המון פעילויות כדי לשכנע, בעיקר מעודדים אנשים לשוחח עם רופאי המשפחה שלהם"

מי שתקפה היום (חמישי) בנושא, היא כתבת הבריאות של 'ידיעות אחרונות' שרית רוזנבלום, שכתבה: "כמו באלימות במגזר הערבי, כך גם בקורונה, מדינת ישראל שכחה והפקירה את המגזר הערבי. הממשלה מודעת כבר חודשים לבעיית התחלואה במגזר הזה, אבל בפועל איש לא טרח להתפנות ולטפל בהם. חתונות ענק ממשיכות להתקיים שם גם היום באין מפריע, לטענת כולם זה מקור ההדבקה המרכזי".

בתי ספר המגזר הערבי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד