י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלו הם הנתונים

הבוסטר מלווה בשיעור קטן של תופעות לוואי

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מונה את תופעות הלוואי המדווחות לאחר החיסון השלישי ובהן; דלקת שריר הלב בקרב בני נוער, עייפות, חולשה, וכאב מקומי | המשמעות היא שהחיסון בטוח ויעיל ואינו מסכן חיים

הבוסטר מלווה בשיעור קטן של תופעות לוואי
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות אוסף מידע על תופעות לוואי באופן שיטתי ומצליב אותו עם המידע הנאסף במדינות אחרות בעולם ועם ניסויים קליניים הנערכים בחיסונים. אמש פורסמו מן תופעות הלוואי שנאספו עד כה תוך כדי התמשכות מבצע החיסונים.

מן הנתונים עולה כי מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות, מהן; עייפות, חולשה, כאב מקומי באזור הזריקה, לעומת המנות הקודמות. מספר התופעות המשמעותיות שנרשמו לאחר החיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד (בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון), מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי.

באשר לדלקת שריר הלב בבני נוער המכונה בשפה המדעית 'מיוקרדיטיס' - נכון ל-25.09.21 דווחו 11 מקרים בגיל 12 עד 15, מתוך 331,538 (שיעור אפסי) מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 (שיעור אפסי - 0.00043%) מתחסנים במנה השנייה. מכאן עולה שמדובר בתופעה נדירה ביותר, וגם היא חולפת לרוב אחרי זמן קצר. חשוב לציין שהסיכון ל'מיוקרדיטיס' כתוצאה מקורונה, גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון.

לצד זאת, אמרו במשרד הבריאות כי על אף איסוף הדיווחים השיטתי על אודות תופעות לוואי שונות, המשרד מניח שקיים תת - דיווח של תופעות קלות במיוחד, אשר לא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.

"החיסונים הם כלי מרכזי וחשוב במלחמה בנגיף ובשמירה על הבריאות והשגרה של כולנו בצל מגפה עולמית". ציינו במשרד הבריאות והוסיפו: "משרד הבריאות עוקב, מנטר ואוסף באופן שיטתי מידע על תופעות הלוואי המדווחות לאחר החיסונים, ותוצאות המעקב הזה הולמות באופן חד משמעי את קביעת הגופים המדעיים והרפואיים המובילים בעולם: החיסונים הינם בטוחים ויעילים, תופעות הלוואי אם ישנן לרוב קלות וחולפות".

חיסון שלישי חיסון לקורונה תופעות לוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד