י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האזרחים בהלם מהעונש

ראש עיר מושחת לשעבר נידון ל-13 שנות מאסר

ראש עיר בדרום איטליה שקטף שבחים ברחבי העולם על גישתו למהגרים, הורשע באשמות שחיתות שונות. האיטלקים נדהמו מחומרת גזר הדין

ראש עיר מושחת לשעבר נידון ל-13 שנות מאסר
אילוסטרציה צילום: pexels

דומניקו לוקאנו, לשעבר ראש העיר ריאס שבמחוז קלבריה באיטליה, בן ה-63, נידון אתמול (חמישי) ל-13 שנים וחודשיים מאסר בגין פשעים הכוללים קשירת קשר, שימוש לרעה בתפקיד, הונאה, סחיטה באיומים, מעילה והענקת סייעו להגירה בלתי חוקית.

לוקאנו, פעיל זכויות אדם, כיהן כראש עיריית ריאס בין השנים 2004 עד 2018. במהלך 'משבר המהגרים' האירופי, הוא זכה לשבחים ברחבי העולם על עבודתו בשילוב מאות פליטים בכפר של 1,800 תושבים. הרבה מהם קיבלו משרות כעובדי עירייה.

הערוץ הגרמני DW מדווח, כי הגישה שלו לפליטים זכתה לשבחים מצד רבים בעולם שכינו אותו כאחד המנהיגים הפוליטיים המשפיעים בעולם בשנת 2016, עיר דרזדן הגרמנית, העניקה לו את פרס השלום הבינלאומי שלה בשנת 2017.

למרות שהתובעים ביקשו מבית המשפט לגזור על לוקאנו שבע שנים ו-11 חודשים, בית המשפט מצא אותו אשם בכל הסעיפים, וגזר עליו כמעט פי שניים מבקשת התביעה, עורכי דינו אמרו כי גזר הדין "בלתי מובן לחלוטין ולא מוצדק".

לוקאנו הכחיש כי עבר על החוק, והבטיח לערער על גזר הדין, ואמר "אני מוכתם לכל החיים על עוולות שלא ביצעתי". הוא התלונן על העובדה שחברי כנופיות פשע מקבלים עונשים קלים יותר ממנו. ראש העיר הפך ליעד של חקירת משטרה בשנת 2016, בשל אי סדרים הקשורים לאשרות כניסה למהגרים. לאחר מכן הוכנס למעצר בית באוקטובר 2018 בגין ארגון נישואין פיקטיביים בין איטלקים למהגרות כדרך להבטיח לנשים תושבות קבע באיחוד האירופי.

בגזר דינו שניתן אתמול בעיר לוקרי שבקלבריה, חויב לוקאנו גם לפרוע כספים לאיחוד האירופי בסך כ-500,000 אירו, כך לפי כלי תקשורת באיטליה. לוקאנו יישאר במעצר בית עד לפסק הדין בערעורו.

ראש עיר איטליה עונש מאסר פרשת שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד