י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חיפשו קורבנות ברשת

הורשע ניאו-נאצי שאיים על עיתונאים ופעילים יהודים

בית המשפט בסיאטל הרשיע את קאלב קול בן ה-25 בחמישה אישומים, כולל קשירת קשר, שליחת דואר מאיים, ומעורבות בפעילות פלילית. הוא וארבעה אחרים הואשמו בשנה שעברה בכך שחיפשו ברשתות החברתיות קורבנות ושלחו פוסטים עם צלבי קרס לעיתונאים ולעובדי הליגה נגד השמצה

הורשע ניאו-נאצי שאיים על עיתונאים ופעילים יהודים
אילוסטרציה צילום: unsplash

חבר מושבעים פדרלי בסיאטל הרשיע מנהיג קמפיין ניאו-נאצי שאיים על עיתונאים ופעילים יהודים בשלוש מדינות.

חבר המושבעים דן במשך כ-90 דקות ביום רביעי, לאחר משפט של יומיים, לפני שהרשיע את קאלב קול בן ה-25 בחמישה אישומים, כולל קשירת קשר, שליחת דואר מאיים, ומעורבות בפעילות פדרלית. הוא עשוי לרצות עונש מאסר של עשר שנים.

קול, במקור ממונטגומרי - טקסס, היה מנהיג קבוצת שנאה בשם Atomwaffen Division. הוא וארבעה אחרים הואשמו בשנה שעברה בכך שחיפשו ברשתות החברתיות קורבנות ושלחו פוסטים עם צלבי קרס לעיתונאים ולעובדי הליגה נגד השמצה במדינות וושינגטון, אריזונה ופלורידה, ואמרו להם: "קיבלתם ביקור של הנאצים המקומיים שלכם, לפעולות שלכם יש השלכות, אנחנו צופים".

קול נמצא תחת מעקב של אנשי אכיפת החוק מאז 2018, אז הוא נעצר במכס האמריקאי עם שובו מטיול באירופה. הרשויות ערכו חיפוש בטלפון הנייד שלו ומצאו תמונות שלו באתרים שונים ברחבי אירופה, המציגים דגל עליונות לבנה ומבצעים את ההצדעה הנאצית.

בשנת 2019 המשטרה הוציאה מבית המשפט "צו הגנה מפני סיכונים קיצוניים", ותפסה תשעה רובים מביתו. המשטרה פרסמה כי הוא "נקט בצעדים פעילים בהכנה מלחמת גזע". במהלך המשפט העידו קורבנות על ההשפעה של קבלת המסרים המאיימים בדואר, חלקם עזבו זמנית את בתיהם והתקינו מערכות אבטחה; אחד קנה אקדח ולקח שיעורים איך להשתמש בנשק, עיתונאית עזבה את עבודתה כעיתונאית מחשש לחיה.

בנוסף, כחלק מפעילותה הקבוצה השיגה את כתובותיהם של עיתונאים ופעילים יהודים והציגה תוכנית לשלוח אליהם בדואר אלקטרוני איומים, או לשלוח איומים באופן אישי לבתיהם דרך פלייארים.

הקבוצה פרסמה למשל מודעה עם הכיתוב "שניים יכולים לשחק במשחק הזה", עם צלבי קרס בין כל מילה, שלדים המחזיקים נשק והמילים "מוות לחזירים". בכרזות אחרות נכתב: "לסבלנות שלנו יש גבולות" ו"אנחנו צופים, אנחנו אף אחד, אנחנו כולם, אנחנו יודעים איפה אתה גר, אל תתעסק אתנו".

ניאו נאצי עיתונאים סיאטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד