י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תיעוד מסכם: סוכות והקפות שניות אצל זקן הפוסקים

המונים עשו את ימי הסוכות ושמחת תורה במחיצתו של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך • במוצאי שמח"ת נחגג מעמד הקפות שניות בישיבתו, בשיאו שר הראב"ד את המזמור "צו וועמען צו וועמען" • צפו

תיעוד מסכם: סוכות והקפות שניות אצל זקן הפוסקים
אצל הגר"מ שטרנבוך צילום: שמואל ד.

ראשי ישיבות, דיינים ורבנים עלו למעונו של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בימי חג הסוכות. בין הרבנים נראו, הגאון רבי אהרן פלדמן, חבר מועצגה"ת בארה"ב, הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש, הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ, לצד האדמו"רים מדושינסקיא וסוכוטשוב ועוד.

במהלך חג שמחת תורה, שהה זקן הפוסקים בישיבתו בבית שמש, שם נמכרה זכות קניית עליית "חתן תורה" לראש הישיבה באלפי דפי גמרא, על ידי רוכש מרכזי – ועוד חמישה סגנים, שהתחייבו ללמוד אלפי דפי גמרא וכתיבת ומסירת כמאה חבורות של חידושי תורה על הסוגיות הנלמדות בישיבה.

הבחורים זוכים להוקרה מצד ראש הישיבה, כאשר הסגנים, מקבלים את אחד מספריו של ראש הישיבה, והחתן הראשי מקבל את כל סדרת ספרי 'תשובות והנהגות' עם הקדשה בכתב יד.

בעליית "חתן בראשית" כיבד הגר"מ שטרנבוך את בנו הגאון רבי אפרים זלמן שטרנבוך, המשמש כראש הישיבה.

במוצאי החג נערכו הקפות שניות בהיכל הישיבה, בהשתתפות המונים מתושבי העיר ובהשתתפות מרא דאתרא בית שמש, הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ.

במהלך ההקפות שורר זקן הפוסקים את המזמור המפורסם "צו וועמען צו וועמען", לקול שירת המוני המשתתפים שהשתתפו בשירה והשיבו "לחי העולמים".

הקפות שניות הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד