כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גפני ללפיד: "כלכלה לא מנהלים בפייסבוק"

לפיד גילה במשרד האוצר אובר-דרפט ענק - ורץ לספר לחבר'ה • יו"ר ועדת הכספים לשעבר, משהגפני: "ראוי היה שלפיד ילמד על כלכלת ישראל לפני שיתרברב בפייסבוק"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בעקבות דבריו של שר האוצר הנכנס, יאיר לפיד, על הצורך בקיצוצים כואבים, הגיב ח"כ משה גפני: "כלכלה לא מנהלים בפייסבוק והאוברדרפט של המדינה לא צץ פתאום. ראוי היה ששר האוצר הנכנס ילמד קודם את כלכלת ישראל לפני שיתרברב בפייסבוק על הצעדים שיעשה ובהם קיצוצים ופגיעה בשכבות החלשות.

"אילולא עסק במו"מ הקואליציוני בג'ובים ובנושאים פופוליסטיים, היה לו זמן ללמוד ולהבין את תפקידו החדש".

כזכור, לפיד כתב אתמול במייל לפעילי 'יש עתיד' את הדברים הבאים:

"התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי. עזבו אתכם ממילים כמו 'גירעון' או 'משברה פיסקלי', אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל.

"איך זה קרה? כמו כל אובר-דראפט: בזבזו המון כסף שלא היה, לא הגיע כסף שחשבו שיגיע, לקחו התחייבויות שאסור היה לקחת. התברר - שוב - שאזרחי ישראל תמיד יודעים על מה הם מדברים. כבר כמה שנים שמנסים למכור להם שמצבם טוב, והם כל הזמן אומרים שזה לא נכון ולא יכול להיות. רע להם, רע לכל מי שהם מכירים, הם מרוויחים בסדר, אבל לא גומרים את החודש, אין להם שום סיכוי לקנות דירה. הגיע הזמן להתמודד עם האובר-דראפט.

"זה מה שאני הולך לעשות. להיכנס בו בכל הכוח. נעבוד קשה, נצטמצם, נוריד הוצאות, נקצץ גם במקומות הכואבים. יהיה קשה, יהיה מלחיץ, אבל יש לזה גם יתרון: אם נעשה את זה עכשיו, זה לא יהיה ארוך. השנה הראשונה שלי במשרד האוצר תעסוק בצמצום האובר-דראפט. הייתי מעדיף לעסוק בדברים יותר משמחים, אבל אני מאמין שהתפקיד שלי הוא ללכת בדיוק לאיפה שקשה. הבעיה נוצרה מפני שבמקום לנהל כלכלה אחראית לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה. אני לא הולך לחזור על הטעות הזו.

"מי שירגיש בשנה הקרובה שהמצב שלו הורע, צריך לדעת שזה יהיה זמני. ככל שהפעולות שלנו יהיו נחרצות יותר עכשיו, נוכל בשנה הבאה לעשות יותר – יותר בהורדת מחירי הדיור, בחינוך, ברווחה, בסיוע לעסקים קטנים, בשוויון בנטל".
גפני לפיד אוצר גרעון שכבות חלשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד