כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האדמו"ר מבעלזא יעץ - והזוג נפקד בבת לאחר 21 שנה

המופת שמסעיר את בעלזא: 21 שנות עקרות של אברך ממונסי הסתיימו בלידת בתו • לפני שנה בדיוק שטח את צרתו בפני האדמו"ר, שיעץ לו לגשת לטיפול מסוים

האדמו"ר מבעלזא. צילום: אנשיל בעק
האדמו"ר מבעלזא. צילום: אנשיל בעק

'מופת' מרגש במיוחד מסעיר את חסידי בעלזא: אברך מחברי הקהילה בעיירה מונסי שהיה חשוך ילדים במשך 21 שנות נישואין - נפקד בבת, לאחר שציית לעצתו של האדמו"ר מבעלזא וזכה לברכתו.

האברך (ששמו שמור במערכת) לא נמנה במקור על חסידי בעלזא, אך לפני עשרים וחמש שנה הגיע לארץ ישראל ונכנס ללמוד בישיבת בעלזא. מאז דבק באדמו"ר והפך לחסיד נלהב.

בשנת תשנ"ב נשא האברך בת לאחד מאברכי קהילת בעלזא בעיירה מונסי, והתמזג בקהילה המקומית. במשך 21 שנה לא זכו בני הזוג להיפקד בפרי בטן, למרות שדרשו ברופאים, וניסו כל דרך על מנת לזכות לדור ישרים, אך כל ניסיונותיהם עלו בתוהו.

מכיוון שהאברך יושב והוגה בתורה, ולא השתייך למשפחה עתירת ממון, נמנעה ממנו האפשרות להגיע לארץ ישראל לעתים תכופות על מנת להסתופף בצילו של האדמו"ר. כל פרוטה שהייתה בכיסו נחסכה על מנת לזון את ביתו ולממן את הטיפולים הרפואיים.

אשתקד, לקראת שבת ראש חודש ניסן בו חל גם שבת החודש, התלונן האברך בפני רב הקהילה, כי עז חפצו לבקר בארץ ישראל אצל האדמו"ר כדי לקבל את ברכתו, אולם אפשרויותיו הכלכליות אינן מעניקות לו פריבילגיה זו. הדיין התרגש והחליט לגייס עבורו את סכום הכסף הנדרש לטיסה, ואכן האברך זכה והגיע לבקר בארץ ישראל.

משנכנס אל הקודש פנימה, ביקש ברכה מהאדמו"ר שיזכה להיפקד בילדים, לאחר עשרים שנות נישואין. האדמו"ר האזין לחסיד בקשב רב, וחקר באלו דרכים נקט עד כה, לשם מימוש שאיפתו העזה. לאחר שהאברך פרט בפני האדמו"ר, במה דברים אמורים, הציע האדמו"ר לשוב ולנסות טיפול נוסף "והשי"ת יעזור שהכל ילך כשורה ובהצלחה".

כחלוף שנה בדיוק, בערב שבת האחרונה, זכה האברך וברכתו של האדמו"ר התגשמה, והוא חבק בת ראשונה בשעה טובה ומוצלחת לשמחת לב המשפחה, מכריו וידידיו.
בת אברך אדמו''ר ברכה בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד