י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כשראש הישיבה ושר התורה נפגשו • תיעוד

ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי עלה לבקר את הגר"ח קנייבסקי • מהי ההשתלשלות שגרמה לביקור? • כיצד נוצר הקשר האדוק בין השניים? • ומה אמר הגר"ח לאחר הביקור?

כשראש הישיבה ושר התורה נפגשו • תיעוד

ביקור מסקרן נערך בשבוע האחרון בבית הגר"ח קנייבסקי, כאשר ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגרב"ד פוברסקי הגיע במיוחד לבקרו במעונו.

ידידות רבת שנים שוררת בין שני גדולי ישראל אלו, עוד מתקופת חיי ה'חזון איש' זצ"ל שהיה דודו של הגר"ח, אליו היה הגרב"ד מקורב ביותר. השניים היו לומדים בצוותא עם החזון איש, ובהמשך, למדו גם בני הגר"ח בישיבת פוניבז' אצל הגרב"ד.

בזיכרונותיהם של ותיקי כולל חזון איש, עדיין אצורים המראות הנוסטלגיים, כאשר הגרב"ד היה יורד מישיבת פוניבז' כדי לשוחח בלימוד עם הגר"ח, עד השנים האחרונות ממש.

מאז שקבע הגר"ח את לימודו בביתו, נפגשים הם בעיקר בשמחות ובאירועים שונים. בשבוע שעבר, התקיימה שמחת אירוסין לנכד הגרמ"ש ברמן זצ"ל - גיסו של הגר"ח. ראש הישיבה הגרב"ד השתתף בשמחה, והתעניין מתי צפוי להופיע הגר"ח. כשנאמר לו שעקב חולשה לא יופיע הגר"ח, הגיב הגרב"ד כי חפץ היה לראותו, כדי להציע בפניו מחידושיו בעת האחרונה.

כשסיפרו זאת לגר"ח התבטא ואמר: "אם ראש הישיבה שאל והתעניין, מן הראוי מטעם כבוד התורה, שאעלה למעונו". בני הבית התקשרו לברר את השעה הנוחה אצל ראש הישיבה, אך בתגובה הזהיר אותם הגרב"ד לבל יטריח הגר"ח את עצמו לעלות למעונו בשל חולשתו, וחלף זאת, יצא על אתר לביתו של הגר"ח. במהלך השיחה שוחחו בנושאים שונים ובהם מענייני החג הקרוב. לאחר שיצא הגרב"ד מהבית הפטיר הגר"ח: "כעת אפשר להיכנס לחג, שכן יש עם מה לשמוח".











הגר''ח קנייבסקי הגרב''ד פוברסקי חידושי תורה ידידות חזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד