י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשש בקהילה היהודית

חומר נפץ נמצא אצל פלסטיני; חבר הפרלמנט דורש אבטחה

חומר נפץ נמצא בביתו של פלסטיני באנטוורפן ועל רקע סיכול הפיגוע בבית כנסת בגרמניה ביום כיפור, חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך פנה לממשלת בלגיה בדרישה לאבטח את המוסדות היהודיים

חומר נפץ נמצא אצל פלסטיני; חבר הפרלמנט דורש אבטחה
שוטרים בביהכנ"ס של בעלזא באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

הקהילות היהודיות בבלגיה דורשות בדחיפות לתקצב כספים פדרליים להגנה על מוסדות יהודיים, וזאת לאחר סיכול מתקפה על בית כנסת בגרמניה ביום כיפור האחרון, לאחר שבביתו של פלסטיני באנטוורפן נמצא חומר נפץ.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך פנה לממשלת בלגיה בדרישה לאבטח את המוסדות היהודיים: "אני מבקש מהממשלה לבדוק מיד את ההחלטה שהתקבלה על הפסקת התמיכה הפדרלית לביטחון המוסדות היהודיים". כזכור מוקדם יותר החודש הופסקה השמירה של הצבא, המשטרה הפדרלית היתה אמורה להחליף את הצבא בהגנה על מוסדות יהודיים, אך הדבר לא נעשה, למרות בקשת הקהילות היהודיות. מפקד המשטרה באנטוורפן ביקש מימון נוסף למשטרה בגלל עלות האבטחה, אך בקשתו לא נענתה.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך

מיכאל פרייליך אמר ל'בחדרי חרדים': "אני יכול לתאר את מה שהממשלה הזאת עושה כ'מעשה פזיז', הקהילה היהודית באנטוורפן ובבריסל נמצאת תחת רמת טרור מוגברת, מקום הפיגוע שנמנע בגרמניה נמצא במרחק של פחות מ-3 שעות מאנטוורפן".

בצרפת הורה שר הפנים ג'רלד דרמנין, לכל המחוזות לנקוט באמצעים לחיזוק הביטחון במהלך חודש ספטמבר, בשל החגים היהודיים על רקע איום טרור נגד מוסדות יהודיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ברשותו של פלסטיני באנטוורפן נמצא חומר נפץ, יש לציין כי גם צרפת שם יש איומים נגד יהודים, וגם גרמניה שם יש איומים נגד יהודים, נמצאים בסך הכל כשעתיים שלוש נסיעה, אירופה היא גבול פתוח, ומחבלים יכולים לעבור באין מפריע ממדינה למדינה.

יחד עם העצור שבביתו נמצא חומר נפץ, נעצר אחיו, סיפורם של האחים התחיל באנטוורפן ביום שישי, 17 בספטמבר, אז שני הגברים הפלסטיניים פלשו לביתה של אחותם, הם היכו את האחות ואת בעלה, מכיוון שלדברי האחים הקיצוניים הם "התנהגו בצורה מערבית מדי"

במשטרת אנטוורפן מכירים את האחים כרדיקלים, ושלחו יחידות מעצר מיוחדות לעצור אותם, כשרצו לעצור את השניים הם מצאו שם את חומרי הנפץ. אח ראשון נעצר על ידי משטרת אנטוורפן, ולאחר מכן השתלטה מחלקת טרור במשטרה הפדרלית על החקירה, ועצרה את האח השני. האחים מתגוררים כשעה וחצי מאנטוורפן, אך מגיעים רבות לאנטוורפן.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך אומר ל'בחדרי חרדים', כי הוא פנה לשרת הפנים בנושא, והוא יפנה אליה גם בפרלמנט, ויבקש תשובות בנושא.

אנטוורפן פיגוע מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד