י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"היינו קרובים לנפגעים"

בלוני הגז התפוצצו בעקבות השריפה בסוכה | תיעוד

מנגל שהיה דלוק באחת הסוכות ביישוב תקוע שבגוש עציון החל לבעור וגרם לפיצוץ עז של בלוני גז שהיו בדירה סמוכה | בכיבוי האש משננים את כללי הבטיחות וקוראים לציבור להיות ערניים למנגלים המוצבים בחצרות הבתים | צפו

בלוני הגז התפוצצו בעקבות השריפה בסוכה | תיעוד
האש בסוכה צילום: מחלקת ביטחון תקוע

שריפה שפרצה אתמול (חמישי) בבית מגורים ביישוב תקוע שבגוש עציון, הסתיימה רק בנס ללא נפגעים. השריפה החלה בעקבות מנגל שהיה דלוק בסוכת הבית והתפשטה במהירות לתוך המבנה. במהלך השריפה התפוצצו בלוני הגז של הדירה מה שגרם לקולות נפץ אדירים בכל היישוב.

למקום נקראו לוחמי האש ומתנדבים מתחנה אזורית יהודה, שפעלו בשריפה במשך שעה ארוכה עד לכיבויה הסופי. רשף קובי ארז מפקד המשמרת מספר כי עם הגעת הצוותים למקום, זיהו בעירה שהתחילה מסוכה בקומה השניה והתפשטה אל הבית.

"מייד החלו לוחמי האש בפעולות כיבוי וסריקה אחר לכודים ושחרור חום ועשן, זאת במקביל לעבודת סולם גבהים אשר פעל לכיבוי מהגובה", הוא מוסיף.

רס"ר שמעון אלמקייס שחקר את השריפה אמר: "חקירת האירוע מעלה כי מדובר בשריפה אשר החלה ממנגל שהיה דלוק. המנגל החל לעלות באש, והבדים של דפנות הסוכה נתפסו באש. כתוצאה מכך נוצר פיצוץ של בלון הגז של המנגל והשריפה התפשטה אל תוך הבית. באירוע זה לא היו נפגעים, אך היינו קרובים לכך"

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה: "בעקבות האירוע ומכיוון שמנגל גז קיים בהרבה מבתי המגורים ברצוני לתת מספר כללי בטיחות:

1.יש להרחיק את המנגל מכל חומר דליק כגון עץ או בד ולמקם אותו על משטח יציב.
2. ישנה נטייה להצטברות שומנים בתחתית המנגל אשר יכולים ליצור בעירה בלתי רצונית, לכן יש להקפיד על נקיון תחתית המנגל.
3. יש להחזיק מטף בקרבת המנגל ובשום פנים אין לכבותו בעזרת מים"

בלון גז תקוע סוכה מנגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד