כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"זיכרון טוב"

השליח של המלך הגיע לנחם את משפ' השר לשעבר ז"ל

עבד אלרחים ביוד, ראש משרד הקישור של מרוקו, הגיע לנחם את משפחת אבוחצירא היושבים שבעה על פטירת השר לשעבר, אהרון ז"ל ומסר להם מכתב ניחומים ממלך מרוקו

השליח של המלך הגיע לנחם את משפ' השר לשעבר ז"ל
אהרון אבוחצירא צילום: מתוך ויקיפדיה- רווח הפקות

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הלך לעולמו במהלך חג ראשון של סוכות השר והח"כ לשעבר אהרן אבוחצירא ז"ל, והוא בגיל 82. היום הגיע שליח מלך מרוקו לנחם את המשפחה ומסר להם מכתב מהמלך.

במכתב נאמר: "לבני המשפחה המסורים של אהרן אבוחצירא ז"ל, שמענו על פטירתו של אהרן, אלוקים היה איתו, אנו מוסרים תנחומים". עוד נאמר: אנו שומרים על הזיכרון הטוב של אהרן, שנשא את זהותו המרוקאית, ומנציח את הקשר הבלתי פוסק של הקהילה היהודית". על החתום, מוחמד השישי מלך מרוקו.

האיגרת מטעם מלך מרוקו

המנוח נולד בג' חשוון תרצ"ט בעיר ארפוד במחוז תאפילאלת שבמרוקו, לאביו האדמו"ר הצדיק רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל שכונה ה'בבא חאקי' וכיהן כרב הערים רמלה ולוד, שהיה אחיו של סדנא 'בבא סאלי' זצ"ל.

אבוחצירא כיהן כראש העיר רמלה וכחבר הכנסת מטעם מפלגות המפד"ל, תמ"י והליכוד וכן כשר בממשלת ישראל. הוא שימש כשר הדתות, כשר לקליטת העלייה וכשר העבודה והרווחה.

במהלך שירותו הפוליטי חוקק את זכויות הביטוח לאומי: קצבת זקנה, קצבת ילדים, ודמי אבטלה. לאחר שעזב את הפוליטיקה נכנס לעסקי הנדל"ן ועשה חיל בעסקיו.

אבוחצירא היה בקשר קרוב מאוד עם רבני המשפחה, ונהג לפקוד לעיתים קרובות את חצר בן דודו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בנתיבות, וכן היה בקשר עם שאר רבני המשפחה.

הותיר אחריו את רעייתו ז'רמן, בתו של רבי מכלוף אבוחצירא זצ"ל ראב"ד מרקש שבמרוקו, וכן שישה ילדים ונכדים. אחיו: האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה, והרה"ג רבי שמעון אבוחצירא רו"מ 'נר יצחק'.

אבוחצירא מלך מרוקו ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד