י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אכיפת התו הירוק

מהומה במשאל הטלפוני: אלקין וגנץ סירבו לאשר ודחו את ההצעה

לקראת פקיעת התו הירוק ביום ראשון הקרוב והכנסת קריטריונים חדשים לזכאים, התבקשו חברי קבינט הקורונה לאשר במשאל טלפוני את הרחבת האכיפה | השרים אלקין וגנץ התנגדו ובעקבות דרישתם יתקיים בקבינט הקורונה דיון נוסף בשאלה אם הצגת התו עצמו לא תספיק עוד

מהומה במשאל הטלפוני: אלקין וגנץ סירבו לאשר ודחו את ההצעה
נפתלי בנט וזאב אלקין צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בהמלצת משרד הבריאות והמשרד לביטחון פנים התבקשו בשעה האחרונה שרי הממשלה לאשר במשאל טלפוני את הרחבת אכיפת התו הירוק, על ידי חובה של סריקת הברקוד, דבר שיחייב את המסעדות והקניונים לפעול בהתאם.

"במטרה למנוע כניסת מי שאינו בעל אישור תקף למקום הפועל ב׳תו ירוק׳. כמו כן, מוצע לקבוע כי החובה לסרוק את הברקוד על גבי אישור התו הירוק תחול גם לגבי אישורים המוצגים דרך האפליקציה", נכתב לשרים שהתבקשו לאשר את ההצעה במשאל טלפוני.

השר זאב אלקין בחר להתנגד, מה שמחייב את הממשלה לדון בכך, ולא לאשר את ההצעה גם אם היא מאושרת ברוב קולות, ולכן ההצעה תבוא לדיון בממשלה או בקבינט הקורונה שתתכנס ביום ראשון - היום שבו ייכנס לתוקף השינוי בתו הירוק.

בלשכת השר אלקין הבהירו כי השר לא מתנגד ליוזמה או להגברת האכיפה, אלא דורש לקיים על כך דיון, לתת היערכות, לבדוק אם ההצעה ישימה, ולתת לוח זמנים מפורט.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "חברי קבינט הקורונה הצביעו ברוב קולות במשאל טלפוני בעד אישור חובת סריקת ברקוד בהצגת תו ירוק בכניסה לבתי עסק. עם זאת, ולבקשת מספר חברים בקבינט, ראש הממשלה יביא את הנושא לדיון ולהצבעה נוספת בקבינט הקורונה שייערך ביום ראשון הקרוב", ציינו.

התו הירוק החדש יכנס לתוקף ביום ראשון, ומי שלא יעמוד בהגדרותיו - זכאותו לתו ירוק תישלל. השינוי בהגדרות נוגע ל-1.2 מיליון איש שהחלימו מהנגיף בישראל, ולכ-2.4 מיליון מחוסנים במנה שנייה בלבד.

לפי המדיניות החדשה, מי שחלפה חצי שנה מאז שקיבל את החיסון השני יזדקק למנת בוסטר, כששבוע אחרי שיקבל אותה - ייכנס לרשימת הזכאים לתו הירוק. מי שחלה בקורונה לאחר חיסון, ייחשב באופן מידי למחוסן-מחלים ויהיה זכאי לתו הירוק.

מחלימים מקורונה יהיו זכאים לתו ירוק בחצי השנה הראשונה מאז שאובחנו חיוביים. לאחר מכן, כדי לקבל תו ירוק יהיה עליהם להתחסן פעם אחת. מחלים לא מחוסן שעברה חצי שנה מאז שנדבק - לא ייחשב מוגן. בשלב זה, הארכת התו הירוק לאדם שהחלים והתחסן פעם אחת תהיה לחצי שנה, שלאחריה משרד הבריאות יבחן מחדש את הנושא.

התו הירוק המעודכן יאפשר בין היתר כניסה למסעדות, אירועי תרבות וספורט, אטרקציות, חדרי כושר ואולמות אירועים. בעלי עסקים רבים לא מסתירים את הכעס על ההנחיות החדשות, שלדבריהם לא ניתנות ליישום, אף שאינן חדשות. "אני לא שוטר ואני לא יכול לבדוק כל אחד שנכנס", אמר בעל מסעדה מאזור המרכז לאתר 'ווינט'. במשטרה נערכים במקביל לאכיפת ההגבלות מתחילת השבוע הבא בעיקר ביישובים עם תחלואת קורונה גבוהה.

זאב אלקין בני גנץ נפתלי בנט התו הירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד