י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל המתקפות ההדדיות

סקר • רה"מ בנט מול ד"ר אלרעי-פרייס: במי תומך הציבור בישראל?

בסקר שפורסם במהלך סוף השבוע נשאלו הנסקרים מה הם חושבים על תפקודה של הממשלה, וכן של ראש הממשלה עצמו בהתמודדות עם הקורונה | שאלה נוספת בדקה כמה אחוזים מהציבור תומכים בדעתה של ד"ר אלרעי פרייס | סגל: "בלשכת בנט עובדים על סדר יום חדש לחורף"

סקר • רה"מ בנט מול ד"ר אלרעי-פרייס: במי תומך הציבור בישראל?
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף השבוע פורסם בערוץ 12 סקר של מנו גבע ממכון "מדגם" שמצביע על חוסר אמון ציבורי בהתנהלות הממשלה בכל הקשור לנושא הבוער ביותר – מגפת הקורונה. 49% מהנשאלים השיבו כי תפקוד הממשלה בטיפול בקורונה הוא רע, מול 44% שחושבים שהטיפול של הממשלה בקורונה טוב.

אם מסתכלים על סקרים קודמים, ראש הממשלה נפתלי בנט יכול להיות מעט מעודד, שכן בשיא השפל של התמיכה הציבורית בממשלתו, בתקופה בה הרבה להתלבט באיזו מדיניות לנקוט, רק 35% מהציבור חשבו שהתפקוד של הממשלה טוב, מול 59% שדעתם על תפקוד הממשלה הייתה שלילית.

הפרשן עמית סגל מסביר כי אם הגל הרביעי אכן דועך כפי שמראים הגרפים, ראש הממשלה בנט צלח את הגל הרביעי מבחינה הסברתית. סגל מציין כי באופן כללי מגפת הקורונה היא משהו שניתן מעט מאוד להרוויח ממנה מבחינה פוליטית.

מה הלאה? סגל מסביר כי בהנחה שלא יהיה וריאנט נוסף, הממשלה הזו לא תוכל להתקיים לאורך זמן על אדי הדלק של "כולנו מסכימים" וממשלת פיוס. לדבריו בלשכת בנט עובדים על סדר יום חדש לקראת החורף הקרוב, לאחר שהתקציב יעבור, אז יישארו לבנט שנה ושמונה חודשים להעביר במשרד ראש הממשלה, כשעד עכשיו הוא התמקד בעיקר בשני נושאים:  איראן והקורונה. שני דברים שלטענת סגל אין לבנט מה להרוויח מהם מבחינה פוליטית/הסברתית.

"הבעיה האסטרטגית של בנט היא שאין לו מצביעים", מציין סגל ומסביר כי אם בכוונתו של בנט להמשיך מעבר לאוגוסט 20/23 עליו למצוא סדר יום חדש.

הסקר בדק עם הנשאלים לגבי דעתם על תפקודו של ראש הממשלה בנט במגפת הקורונה: 52% השיבו כי תפקודו רע, רק 43% השיבו כי תפקודו טוב.

לעומת בנט, הדרג המקצועי של משרד הבריאות דווקא זוכה לאמון גבוה מהציבור: 60% השיבו כי תפקודה של ד"ר שרון אלרעי פרייס הוא טוב, מולם רק 26% השיבו כי תפקודה רע.

שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים היא עם מי הם מסכימים יותר, עם דעתם של אנשי המקצוע במשרד הבריאות או עם זו של ראש הממשלה בנט? 43% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בדעתם של ד"ר אלרעי פרייס וחבריה, רק 31% הביעו תמיכה בדעתו של בנט.

נפתלי בנט שרון אלרעי פרייס עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד