י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מי במקום הראשון?

רוב הציבור חושב: ליברמן מתפקד הכי גרוע

מעל 100 ימים חלפו מאז השבעת הממשלה, ולפי סקר שפורסם במהלך סוף השבוע האחרון רוב הציבור בישראל חושב ששר הביטחון בני גנץ מתפקד הכי טוב, בעוד שר האוצר מתפקד הכי גרוע | עוד מהסקר: 63% תומכים ב"חוק נתניהו"

רוב הציבור חושב: ליברמן מתפקד הכי גרוע
בנט והשרים בישיבת הממשלה צילום: AMIT SHABI/POOL

אחד הדברים העיקריים אותם נוהגים להזכיר ביחס לתפקוד הממשלה הנוכחית הוא שיתוף הפעולה והיחס השורר בין השרים, שביחס לממשלות הקודמות, טובים הרבה יותר.

אך סקר שפורסם ב'חדשות 12' במהלך סוף השבוע האחרון בדק את היחס של הציבור לגבי השרים הבכירים, נתונים שיכולים להביא לתחרויות ועימותים בין השרים השונים.

על פי הנתונים, השר שמקבל את הציון הטוב ביותר עבור תפקודו הוא שר הביטחון בני גנץ, כש-59% מהמשיבים ציינו שהם מרוצים ממנו בעוד 28 אחוזים אינם אוהבים את תפקודו. האחרון בהחלט יכול להיות מרוצה מהסקר, שמגיע למרות המצב הביטחוני המתוח ששרר רק לפני כמה שבועות בגבול לבנון, ברצועת עזה ובשטחים.

השר שמגיע מיד אחרי גנץ הוא שר הבריאות ניצן הורביץ, זאת בשעה שעדיין נתוני התחלואה טרם ירדו באופן ניכר ולמרות שרק בשבוע האחרון באחד מבתי החולים דווח על מחסור במכונות אקמו. לפי הסקר, 46% מרוצים מתפקודו של יו"ר 'מרצ'.

במקום השלישי ניצב שר החוץ יאיר לפיד עם 45%. את הרשימה סוגר שר האוצר אביגדור ליברמן עם 35% תמיכה בלבד. הסיבות לכך, ככל הנראה, היא ההעלאה במיסים בכמה מוצרים וסירובו לפצות את הסקטורים שנפגעים מהגבלות הקיימות.

עוד שאלה שנבדקה בסקר, לאור כוונת שר המשפטים להגיש את הצעת החוק במושב החורף שיפתח בשבוע הקרוב, מה יחסו של הציבור לחוק שמונע מנאשם בפלילים להרכיב מממשלה, חוק שכונה גם "חוק נתניהו", כיוון שהחוק ימנע ממנו להרכיב ממשלה כל עוד לא תוכח חפותו.

על פי הנתונים, החוק זוכה לתמיכה גם בקרב מרבית ממצביעי הימין - 49% מהם אמרו שהם בעד החוק, 31% מהם נגד ו-20% לא יודעים. בקרב מצביעי השמאל 63% תומכים בחוק, 22% מתנגדים ו-15% לא יודעים.

אביגדור ליברמן בני גנץ יאיר לפיד ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד