כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"די פשיסחה הויף"

לראשונה: הכנסת אורחים ליד ציון היהודי הקדוש

לאחר פעילות מאומצת בשנים האחרונות למען ציונו של היהודי הקדוש מפשיסחה חתמו עסקני מוסדות ביאלא ב"ב בהוראתו ובברכתו של האדמו"ר על קניית בניין רחב מימדים שישמש את קהל העולים לציון במשך כל ימות השנה

לראשונה: הכנסת אורחים ליד ציון היהודי הקדוש
הבניין שנרכש בפשיסחה צילום: באדיבות המצלם

בקרב צאצאי בית פשיסחה - ביאלא התרגשות גדולה מאז נודע כי לראשונה מאז היות המקום אבן שואבת לתורה וחסידות קודם המלחמה, הושלם גמר הקניין לקניית קמפוס גדול רחב ידיים.

הרכישה נעשתה ע"י האגודה "די פשיסחה הויף" שע"י מוסדות ביאלה ב"ב, מיסודו ובנשיאות האדמו"ר שליט"א, במקום מנוחתו של היהודי הקדוש מפשיסחה, וממשיכי דרכו הרבי ר' ירחמיאל, והרבי ר' בונים זיע"א בעיירת פשיסחה בפולין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שני מטרות ברכישה, הראשונה: לאפשר ליהודים ולהעמיד לרשותם את כל האמצעים שיאפשרו להם לשפוך שיח צקון לבם בציון הקדוש, השנייה: לעצור את החילול הנורא בבית הקברות ע"י פעילות ונוכחות יהודית בעיר.

הרכישה בוצעה בעזרתו הרבה של מאיר בולקה יו"ר הארגון ג'יינריישנס לשימור אתרי מורשת יהודיים בפולין שפעל ללא ליאות למען חברי האגודה במשך כל השנים לשמירה על צביון בית הקברות בפעילות ענפה מול הרשויות.

חתימת הרכישה בפשיסחה. צילום: באדיבות המצלם

כידוע לאחר פעילות מאומצת בשנים האחרונות צלחו האגודה בדרכי שתדלנות ובדרכים משפטיים להוציא צו מניעה זמני לבניית כביש חדש לעיר אשר היה אמור לחצות ח"ו את בית הקברות.

אי לכך הוחלט ע"י האגודה לרכוש קמפוס גדול במרכז העיר בסמיכות לבניין בית המדרש העתיק, ולייסד במקום 'הכנסת אורחים' להרבות פעילות ונוכחות יהודית בעיר,  ולכך גם לתת את האפשרות לנוח מעט ולהחיות את את הנפש במקום שומם זה ולאפשר ליהודים לשפוך צקון לחשם בנוחיות המרבית במקום הקדוש.

ציונו של היהודי הק' מפשיסחה זיע"א, מפורסם בחצרות הפולניות כמוקד עלייה לרגל במשך כל מעגל השנה היות ויומא דהילולא חל בימי חול המועד סוכות, בחיי חיותו הפטיר היהודי הקדוש שיגיע זמנים קשים לכלל ישראל יבואו אליו עם ספר תורה מניין יהודים, ויפעל בכוחו הגדול לביטול הגזירה.

בתקופה הקרובה יחלו בשיפוצים במקום שיכיל בתוכו בית מדרש לתורה ולתפילה, מקווה טהרה, מטבח מרכזי, חדרי שתיה חמה, חדר אוכל, חדרי לינה, שיוכל לאכלס את המסתופפים בציונים הקדושים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהמשך מתכוונים באגודה לפעילות מיוחדת לגידור בית הקברות מחדש למניעת פלישה של אינשי דלא מעלי, אנטישמיים אשר כבר פעמיים חיללו את הציון הקדוש.

פשיסחה ביאלא בני ברק היהודי הקדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד