י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

תמיכה מפתיעה ברפורמת הכשרות: האדמו"ר תהה על הח"כים החרדים

האדמו"ר מקרעטשניף אמר במהלך השבת: "במשך 70 שנה החרדים יוצאים נגד מוסד הרבנות הראשית ועכשיו הם לפתע תומכים? מי יודע, אולי דווקא בעקבות הרפורמה, יהודים שעד היום אכלו לא כשר, דווקא עכשיו הודות 'רפורמת הרבנים', יזכו לאכול כן כשר". הרבי הוסיף, בבדיחות הדעת, כי ייתכן והסיבה למתקפה - היא בגלל ש"צריך להגיד ההיפך ממה שהשלטונות אומרים"

תמיכה מפתיעה ברפורמת הכשרות: האדמו"ר תהה על הח"כים החרדים
הרבי מקרעטשניף צילום: שוקי לרר

במהלך השבת שחלפה נשא האדמו"ר מקרעטשניף דברים בפני חסידיו והתייחס, בין השאר, לסערה סביב 'רפורמת הכשרות' של שר הדתות מתן כהנא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתוך דבריו התייחס הרבי לרפורמת שר הדתות במוסד הרבנות הראשית והביע פליאה על המאבק שהנציגות החרדית מקדשת נגד הרפורמות המתוכננות.

"במשך 70 שנה לימדו אותנו שמוסד הרבנות הראשית זו טריפה, שנועד לחתור לפשרות בכל הקשור לצביונה היהודי של המדינה והנה לפתע והנה לפתע הם תומכים בהמשך קיומו?", אמר האדמו"ר.

"מי יודע, אולי דווקא בעקבות הרפורמה, יהודים שעד היום אכלו לא כשר, דווקא עכשיו הודות 'רפורמת הרבנים', יזכו לאכול כן כשר", אמר הרבי והדגיש כי מנגד, ייתכן ועד כה, היו כאלה יהודים שומרי תורה ומצוות שסמכו על 'כשרות הרבנות', ועכשיו לפחות יידעו שאי אפשר לסמוך עליה ומכאן ואילך ירכשו רק מהבד"צים המקובלים. "כמובן שיש עוד מה לתקן", הבהיר.

הרבי הוסיף, בבדיחות הדעת, כי ייתכן והסיבה למתקפה של חברי הכנסת החרדים על 'רפורמת הכשרות' - היא בגלל ש"צריך להגיד ההיפך ממה שהשלטונות אומרים". האדמו"ר הבהיר.. "כמובן שאין הכוונה לחיסונים", כשהוא מביע את עמדתו הגורפת והחד משמעית בעד החיסונים מצילי החיים.

הדברים עוררו ענין רב בחסידות שכן בשנים האחרונות מיעט האדמו"ר להתבטא בפומבי בנושאים הקשורים לענייני השעה.

מתן כהנא כשרות רבנות חסידות קרעטשניף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד