כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המשטרה פשטה על אש קודש; חמישה נעצרו

לפנות בוקר פשטה המשטרה על היישוב אש קודש שבגוש שילה, עצרה חמישה תושבים והחרימה כלי נשק • תגובת היישוב: "אין הגיון בפשיטה לפנות בוקר כאילו אנו אויבים"

פינוי מתיישבים. אילוסטרציה. צילום: יצחק ליוש
פינוי מתיישבים. אילוסטרציה. צילום: יצחק ליוש

סדרת מעצרים בישוב אש קודש: לפנות בוקר פשטו כוחות רבים של משטרה ובילוש על היישוב אש קודש שבגוש שילה, נכנסו למספר בתים והחלו בחיפושים אחר ממצאים.

החיפוש הסתיים בשעה 05:45 כאשר הכוחות עזבו עם חמישה עצורים מתושבי היישוב, נשואים ובעלי משפחות, בהם גם חייל צה"ל.

במהלך החיפושים החרימה המשטרה נשק צבאי מסוג M-16 השייך ללוחם בכיתת הכוננות היישובית, וכן שני אקדחים עם תחמושת מתושב היישוב ומתושבת היישוב. התושבת לא נעצרה.

ממשטרת ש"י נמסר, כי בעקבות סכסוך מתמשך בין תושבי הכפר הערבי קוצרה לתושבי מאחז 'אש קודש', שמתבטא בתקיפות הדדיות, הוטלה אחריות על יחידת ימ"ר ש"י.

נפתחה חקירה סמויה על מספר אירועי אלימות בין הצדדים והיום לפנות בוקר בפעילות ימ"ר ש"י ויס"מ ש"י, בוצעו חמישה מעצרים של תושבי המאחז בשנות ה-20 לחייהם.

מהיישוב אש קודש נמסר לסוכנות תצפית בתגובה למעצרים הלילה: "תושבי היישוב אש קודש מוחים נמרצות על התייחסות הבזויה של המשטרה לתושבים.

"אין שום הגיון המצדיק הגעה שכזו לפנות בוקר, בכוחות רבים כאילו אנו אויבים, להפוך לנו את הבתים בניגוד לכללי החיפוש כפי שנכתבו בצווים, ולהפחיד את ילדינו הקטנים במיטותיהם.

"היישוב אש קודש הוא יישוב שומר חוק, המשלם מיסים ומשרת בצבא ובשירות לאומי. המשטרה יודעת שלו היו מבקשת מהתושבים שנעצרו להתייצב לחקירה, הם היו מתייצבים. ובכל זאת החליטה מסיבות פוליטיות לפשוט על היישוב באמצע הלילה בסגנון פשיטה המזכיר לנו את שירותינו הצבאי ומעצרי מחבלים.

"לא ראינו שהפורעים שתקפו את יישובינו ואת מטעינו וכרמינו נעצרו, למרות שהוגשו תלונות בידי היישוב כנגד פורעים שתמונותיהם וצילומי וידאו שלהם ברשותנו ואף פורסמו בתקשורת. אנו תקווה שבית המשפט יבין את המציאות איתה אנו מתמודדים, ישחרר את גברי היישוב שנעצרו, ויטפל ביד קשה בפורעים הערבים המתקיפים אותנו.

"יש לציין כי היישוב אש קודש עומד על כך שבניגוד להודעת המשטרה על כך שלא נעצרו חיילים, אחד התושבים נעצר כאשר היה לבוש מדים ובדרכו לשירותו הצבאי הסדיר. כמו כן כל הנשקים והתחמושת שהוחרמו בידי המשטרה, היו נשקים ברשיון והוחזקו בהיתר".

מעמותת חננו נמסר בתגובה למעצרים באש קודש: "המשטרה ממשיכה בניסיון לצייר כאלו המתנחלים הם האויב ומקור הצרות ביו"ש ובמדינה בכלל, בו בזמן שגם אם הטענות נכונות, מדובר באירוע קלאסי של הגנה עצמית מפני פורעים שחדרו ליישוב וסכנו את התושבים ואת רכושם. הדרך בה בחרה המשטרה לבצע את המעצר של אנשים מבוגרים ובעלי משפחות, כגנבים באישון לילה, מבלי שטרחה להזמין אותם קודם לחקירה קודם לכן, הינה פוליטית ושערורייתית".
אש קודש פשיטה לפנות בוקר מוצאי פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד