כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המסיבה שיצאה משליטה

900 שוטרים נשלחו להשליט סדר בכלא המסוכן; 116 נהרגו

מאות אסירים החברים בכנופיה התפרעו בכלא ליטרול, בעיר הנמל גואיאקיל שבאקוודור והביאו למותם של עשרות אחרים | משטרת אקוודור שלחה כוחות רבים, מזויינים וחמושים להכניע את המתפרעים והסדר במקום שב סוף סוף לכנו  

900 שוטרים נשלחו להשליט סדר בכלא המסוכן; 116 נהרגו
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משטרת אקוודור החזירה את השליטה בכלא לאחר ששלחה כ-900 שוטרים לסיים טבח שהתנהל בין חברי כנופיות בכלא, המהומות הותירו 118 הרוגים, כולל לפחות שישה שראשם נערף.

בהתפרעות הכלא הקטלנית ביותר שראתה המדינה מיום היווסדה, תשע מאות שוטרים חמושים בכבדות, נדרשו להכניע חברי כנופיה שהתפרעו בכלא ליטרול, בעיר הנמל גואיאקיל, לאחר שלושה ימי אלימות קשים, כאשר חיילים וכלי רכב משוריינים עמדו בחוץ.

המהומה פרצה ביום שלישי בבוקר (שמחת תורה) כאשר חברי כנופיות לוס צ'ונרוס, לוס טיגרונס ולוס לובוס תקפו אחד את השני באמצעות רימונים, אקדחים, סכינים וכל כלי נשק אחר שהם יכולים לשים עליהם את ידיהם.

הסדר חזר חלקית ביום שלישי בערב, אך האלימות פרצה שוב ביום רביעי, ונעצרה רק ביום חמישי בלילה. המשטרה נאלצה 'לכבוש' את הבניין צעד צעד באמצעות שריון כבד, השוטרים נאלצו לחתוך ולנסר מחסומים ודלתות חסומות בתוך הכלא כאשר הרצפה היתה מלאה בעשרות גופות שטופות דם. התוצאה 118 הרוגים, 86 נוספים נפצעו, שישה מהם באורח אנוש.

מפקד המשטרה, טאניה וארלה, אמר לעיתונאים בסוף השבוע כי לאסירים אין יותר שליטה על התאים, והוסיף כי האסירים חזרו לתאיהם ו"הכל רגוע". חיילים וטנקים הוצבו מחוץ לכלא, שם התאספו מאות בני משפחה מודאגים לגבי מצבם של האסירים. על פי דיווחים מקומיים, האלימות פרצה כאשר אסירים מחבורה אחת חגגו את יום הולדתו של אחד ממנהיגיהם והתפארו בשליטתם בכלא, ועוררו את זעמם של קבוצות יריבות במקומות אחרים בכלא. בתגובה למהומות, קבעה הממשלה מצב חירום המאפשר לה להשעות את זכויות האסירים ולהפעיל כוח ציבורי כולל הצבא כדי להשיב את הסדר.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי מערכת בתי הסוהר של אקוודור כוללת 65 מתקנים המיועדים לכ-30,000 אסירים, אך למעשה מכילים 39,000, כאשר 1,500 שומרים משגיחים עליהם - מחסור של כ-3,000, לדברי מומחים. השחיתות רווחת והאסירים מסוגלים לרכוש נשק.

אקוודור אסירים בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד