כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במעמד ה"שטייעדיגע תורה"

הרבי מבעלזא במשא השנתי "לשמור שלא ייכנסו ניגונים מהרחוב"

הרבי מבעלזא נשא במוצ"ש את משא ה'שטייעדיגע תורה' ועמד על נושאים הצריכים חיזוק ביניהם חיזוק הטלפונים שיהיו מיועדים רק לדברים נחוצים, וכן נושא 'חסידישע ניגונים', "צריכים לשמור שניגונים מהרחוב לא ייכנסו ולא ינגנו לא בבתי המדרשות ולא בשטיבלא'ך וגם לא בבתים"

הרבי מבעלזא במשא השנתי "לשמור שלא ייכנסו ניגונים מהרחוב"
הרבי מבעלזא אמש במשא צילום: באדיבות המצלם

כמידי שנה נושא האדמו"ר מבעלזא דברי מוסר במוצאי שמחת תורה, במעמד המכונה ה"שטייעדיגע תורה", בו הוא מדבר לרבבת החסידים, על דברים הצריכים חיזוק, כשהוא עומד ולפניו סטנדר ומיקרופון, השנה הרבי באורח נדיר לא נשא את הדברים במוצאי שמחת תורה והדברים נאמרו במוצאי  שבת. 

מדובר במעמד המכונה כאמור ה"שטייעדיגע תורה" כמנהגם של אדמו"רי בית בעלזא זי"ע בשלהי חודש תשרי - עת נפרדו מקהל עדתם אשר הסתופף בצילם בימים הנוראים, לחזק ולעודד את קהל החסידים בדברים הצריכים חיזוק והתעוררות, ייחד האדמו"ר מבעלזא דברים אחדים במעמד ה"שטייעדיגע תורה" בענייני השעה והזמן, כאשר עיקרי הדברים נועדו לחיזוק לימוד התורה ושאר דברים הצריכים חיזוק.

'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי הדברים שנאמרו אתמול מוצאי שבת - פרשת בראשית.

האדמו"ר  פתח כמנהגו בדברותם של האדמו"ר מהרי"ד והאדמו"ר מהר"א זי"ע, אודות השפעת הקדושה של הימים הנוראים ומועדי הקודש על כל ימות השנה, ודברי הרבי בעל ה'עטרת צבי' מזידיטשויב זי"ע שלילות החורף יש בהם קדושת חול המועד, וכאשר עושים לילות אלו כראוי בתורה ויראת שמים, ניתן לחוש בקדושת הימים הנוראים במהלך כל החורף.

האדמו"ר העלה על נס את מעלת הבחורים ששקדו על תלמודם גם בימים שאין סדרי לימוד, בחורי הישיבות הק' - בבת עינם של גדולי ישראל ובפרט בתקופה האחרונה, וכה אמר: 'ברצוני לומר ולהדגיש, ששמענו שב"ה הבחורים שלנו התנהגו בצורה יוצאת מן הכלל לטובה בימים הנוראים, בכל הזמנים, בין חג למשנהו וכו', השי"ת יעזור שכעת חוזרים אתם לישיבות ויתחילו השיעורים, השי"ת יעזור שילכו מעלה מעלה'.

בהמשך עורר האדמו"ר אודות קביעות עתים לתורה והתפילות בבתי המדרשות: "מבקשים מכל אחד ואחד, בעלי הבתים ובעלי המלאכה, שיקבעו שיעור קבוע בשטיבל בכל יום, בין בשבתות ובין בימות החול, גבאי בתי המדרשות והשטיבלעך ישמרו שלא יעשו קרעמלעך בתפילות לא בביהמ"ד ולא בפרוזדורים, כשמתחילים להתפלל צריך כל אחד להיות בתוך ביהמ"ד בתפלה ולא לעמוד בחוץ ולעשות קרעמלעך ולשוחח באמצע התפלה".

כאן עורר את הציבור בעניינים העומדים על הפרק: "אברכים ובחורים שמתאספים מפעם לפעם, וכמובן ששרים ומנגנים, צריכים לדעת שישנם חסידישע ניגונים שכל אחד מאתנו מכיר, אבל ישנם ניגונים שמגיע מהרחוב, ממקומות חלשים ולא טובים, צריכים לשמור שהניגונים האלו לא ייכנסו ולא ינגנו לא בבתי המדרשות ולא בשטיבלא'ך וגם לא בבתים שלנו, לא בחתונות ולא בשאר השמחות, ובפרט בפרט הבחורים שלא ינגנו בישיבות את הניגונים האלו. פעם בטלפונים היה מדברים רק דברים הנחוצים ולאנשים שהיו צריכים באמת לשוחח אתם, בטלפונים של היום ישנם חידושים מוזרים ולא שגרתיים, צריכים כל אחד ואחד לשמור שהטלפונים האלו לא ייכנסו לבתיהם".

בהמשך הזכיר האדמו"ר את מוסדות 'מרכז מוסדות בעלזא' ו'אהבת חסד': 'מרכז מוסדות בעלזא' שומר על הגשמיות של המוסדות, ועוזרים אפילו יותר מן המוכרח, כל אחד צריך להחשיב אצלו בחשיבות יתירה ולראות להכניס בזה כוחות שיצליחו במשך כל השנה'. ישנו מוסד שנקרא 'אהבת חסד' יש על שכמם עול גדול והם עושים דברים טובים מאוד, אין צורך לפרט פרטים מה שעושים בגלל שאלו דברים שאין להם שיעור, צריכים לחזק את המוסד יותר ויותר שיוכלו הלאה לעזור לכל אחד ואחד. כשיושבים קבוצה של חסידים בצוותא זה גם מוסד, צריכים לראות כל אחד בינו לחברו מה חסר לו בין בגשמיות דהיינו בעזרה בממון, וכן חיזוק ברוחניות שצריכים לעזור לו, ולהשפיע אחד לזולת השפעות טובות ברוחניות ובגשמיות'.

בסיום דברות הקודש בירך: "השי"ת יעזור לכל בני ישראל, לכולכם ולכל ההיימישע אידן, שיושפעו בכל מיני השפעות טובות, חסדים, רחמים ונחת, בגשמיות וברוחניות, השי"ת יעזור שיתרומם קרן התורה וקרן ישראל במהרה". אמן.

שטייעדיגע תורה הרבי מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד