ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפיתרון של רשות ההגירה

לא שגרתי: ביקשה מקלט מדיני כי ניסו להפוך אותה למלכה

ברשות האוכלוסין לא האמינו: אפריקנית ביקשה מקלט מדיני - בטענה שבארצה מעוניינים למנותה למלכה בניגוד לרצונה • הבקשה צפויה להידחות: "מותר לה להעניק עז כפיצוי"

לא שגרתי: ביקשה מקלט מדיני כי ניסו להפוך אותה למלכה
ילדים באפריקה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

ברשות האוכלוסין וההגירה התקבלה לאחרונה בקשה לא שגרתית להכרה במקלט מדיני, שהגישה אזרחית מאחת המדינות באפריקה שטענה כי ניסו למנות אותה למלכה במדינתה בניגוד לרצונה. כך מפרסם הבוקר יורי ילון ב'ישראל היום'.

לטענתה של המבקשת, נוצרייה בת 43 ונשואה ללא ילדים, אמה היתה המלכה באותה מדינה, ולאחר שאמה המלכה נפטרה, אחותה של המבקשת, שירשה אותה, נפטרה גם היא במפתיע והתואר המלכותי אמור היה לעבור אל המבקשת. היא החליטה שהדבר לא מתאים לאורח חייה, וניסתה למצוא דרך לא להפוך למלכה. המבקשת נסעה לעיר אחרת במדינתה, ומשם עלתה על טיסה והגיעה בסופו של דבר לישראל.

יש לציין כי לאחר בדיקה שקיימו ברשות האוכלוסין וההגירה, נודע שיש פרוצדורה לסירוב לתפקיד מלוכה, ומכיוון שאין ענישה על סירוב שכזה, הבקשה צפויה להידחות.

"על פי חוות הדעת עולה כי מי שמסרב לתפקיד מסורתי רשאי להעניק בעל חיים, כבשה או עז, וזה לכשעצמו מהווה פיצוי הולם. מאחר שאין ענישה בגין הסירוב, אין צורך בהגנת מדינה".

עוד נאמר על פי חוות הדעת כי: "החוקה במדינתה המבקשת מעניקה חופש דת, וקיימת הגנה אקטיבית של הרשויות נגד פשעים על רקע דתי ורשויות האכיפה מתערבות בעניינים מסורתיים מסוג זה. המבקשת יצאה מארצה באופן חוקי וגלוי, באמצעות דרכונה, ללא קושי ובטיסה סדירה".

במהלך גיבוש חוות הדעת, שהוגשה למנכ"ל הרשות תומר מוסקוביץ, נעזרו עובדי היחידה במקורות מידע רבים ומגוונים מסוגים שונים ובערוצים שונים. ברשות האוכלוסין וההגירה הבהירו כי זו פעם ראשונה שמובאת בפניהם בקשה מסוג זה, אבל מאז בקשה זו הוגשו עוד שתי בקשות למקלט על ידי גבר ואישה, בנפרד, שטענו גם הם כי סירבו לקבל תפקיד מלוכה בארצם ביבשת אפריקה. ברשות האוכלוסין וההגירה נבדק אם מדובר בתופעה שבמסגרתה מוגשות בקשות למקלט על רקע סירוב לקבל תפקיד מלוכה, והוסיפו כי "לפי היסודות הקבועים באמנת הפליטים, המטילים על המבקש/ת הוכחה כי קיימת רדיפה אישית, בקשות מסוג זה בגין עילה זו בלבד אינן עומדות בבסיס ההוכחה".

אפריקה רשות האוכלוסין וההגירה מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד