י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

איפור באביב: גוונים, טיפים וקניה נכונה

ירין שחף מציג: כך תיצרי בעזרת האיפור מראה אביב קליל, בהשראת מרבדי הפרגים על רקע שדות החרציות, יפה מן הטבע ובעזרת הצבע • טיפים, המלצות ועצות לקניה נבונה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



רגע לפני שאת מנסה להתאים את האיפור לעונת האביב, מזכיר ירין שחף לכולנו: "איפור אינו חייב להיות סוג של הדגש, איפור נכון הוא זה המתקן את שנרצה להסתיר ומנגד - מבליט את האזורים הראויים".

קבלי כמה תובנות עם מנהל בית הספר מספר 1 לאיפור.

• איך יודעים שבא אביב?

"מראה האיפור לעונת האביב מציג קוד נשי, המדלג בין עוצמה לרגישות. הבשורה האופנתית מושפעת מהתאורה. עור הפנים מעניק תחושת אור המוקרן מהמאופרת החוצה. החורף הקודר מתפוגג, שעות היום מתארכות והאביב הבהיר כבר כאן.

"גווני הצלליות נעים במנעד של לבן, צהוב וכתום בהיר. בדומה לתאורת היום והלילה, אור חמים לצד ניאון קר, אולטרה לצד עמימות רומנטית. כל קרן אור מקבלת אפקט שונה על עור הפנים".

מראות האיפור של שחף מנסים לתפוס את הרגעים הבין-עונתיים: צבעי החורף הקודרים והחיוורים משנים את פניהם לטובת גוונים בהירים יותר, אך הצבעים העזים של הקיץ עדיין לא כאן. הצלליות הצהובות, כמו קרני שמש, מבצבצות בין העצים העירומים. המראות הקרירים של החורף עדיין לא איבדו את אחיזתם, ומכוסים במרבדים של כלניות וסביונים.

אביב בגוונים של פסטל

בניגוד לעונת החורף, המראה באביב הופך למרוכך ונקי. המרקם קליל, לא כבד, מחמיא ונוח. העיניים מודגשות בגווני פסטל רכים. הצלליות חוצות את גבולות העפעף ונמשכות לכיוון הרכות. עצם הגבה מודגשת בצללית לבנה, עד להדגשה מקסימלית של קו הגבה. האייליינר מפנה מקום לטובת קו ריסים ממוסגר בעיפרון שחור קלאסי. הסומק בגוון חום 'חלודה'.

• החלטנו להתחדש במוצרי איפור לאביב, איך עושים זאת נכון?

"רכזי את קניות האיפור במקומות גדולים כמו ברשתות המשביר או בפארמים. שם ניתן לחלוף מדוכן לדוכן ולבחון את המחירים - שעשויים להיות בעלי הבדלים משמעותיים. (לעיתים חברה מסוימת יוצאת במבצע זה או אחר על אותו פריט - החיסכון מתבטא בעשרות שקלים). וותרו בתחילה על עזרת הדיילות. השוואת מחירים היא הכרחית. לא תמיד מוצר איכותי בהכרח יקר יותר".

• איך בוחרים מייק אפ?

"המייק-אפ הינו בסיס האיפור. מטרתו לכסות פגמי עור ולהשוות לפנים מראה אחיד וחלק. כדי לרמת כיסוי טובה, חשוב להתאים אותו במדויק לגוון וסוג העור. יש לנסותו על ידי מריחה באזור הפנים ולא על גב היד. לרוב צבע העור ביד ובפנים שונה. בנוסף, מומלץ לבחון את הגוון בתאורת חוץ ולא רק בתאורת החנות הפלורסנטית. יש לזכור שצבע הפנים משתנה בין החורף והקיץ בשל החשיפה לשמש. לכן כדאי לרכוש מיכל אחד בכל עונה".

• פודרה אבן או באבקה?

"תפקיד הפודרה לקבע את המייק-אפ ולגרום לעור הפנים להיראות מַאט ולא שמנוני. ניתן להשיג פודרה בתפזורת (פודרה אבקתית) או בצורה דחוסה (פודרה אבן). הדחוסה מתאימה לתיקוני איפור במשך היום ו/או כבסיס איפור לנשים, שאינן רוצות להשתמש במייק-אפ, והאבקתית מתאימה לבעלי עור שמנוני בגלל רמת הספיגה הגבוהה שלה".

• מה חשוב לדעת כאשר רוכשים שפתון?

"מוצרי איפור לשפתיים כוללים שפתונים, גלוסים ועפרונות תוחמים. לנשים בעלות קמטוטים באזור השפתיים מומלץ להמנע משימוש בשפתונים לחים במיוחד וגלוסים. הלחים נוטים לזלוג לאזורי הקמטים. במקרים אלה יש לתחם את השפתיים בעיפרון שעווה שמרקמו יבש ומלא את הפנים בשפתון הרצוי. אל תשתמשו בטסטרים הנמצאים בפארמים – קרוב לוודאי שרבים ניסו אותם לפניכם ואלה הפכו למדגרה של בקטריות שעלולה להוביל לזיהום בחלל הפה. (כדאי לבחון את הגוון, מנימים מעט מהטסטר על כף היד ומקרבים לשפתיים. בתום הפעולה מנגבים מיד את היד במטלית לחה)".

ולסיום, טיפים באיפור לעונת האביב:

• בחילופי עונות בפרט, יש להניח קרם לחות לפני פעולת האיפור.

• עברי לשימוש במייק-אפ נוזלי על בסיס מים (המייק-אפ השמנוני מתאים יותר לעונת החורף והוא נוטה "להזיע").

• העדיפי בסיס איפור (מייק-אפ) המכיל מסנן קרינה.

• אזור העפעפיים נוטה להזיע ולהפוך לשומני במזג אויר חמים. טרם הנחת הצללית, מניחים מעט טלק על העפעף. הטלק יספח את השומנים והצללית תקובע.

• לפני הנחת השפתון, הזיני את השפתיים במשחת לחות מרגיעה כדי מנת למנוע יובש וסדקים.
אביב איפור מייק אפ גוונים ירין שחף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד