י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תגן עליו מפשעי המלחמה?

הנשיא הודיע על פרישה; בתו תתמודד לתפקיד

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, אחרי חמש שנים בתפקיד ואחרי 22 שנים כראש עיר. בתו שרה, שכיום משמשת כראש העיר השלישית בגודלה, מועמדת לתפקיד הנשיאה הבאה

הנשיא הודיע על פרישה; בתו תתמודד לתפקיד
רודריגו דוטרטה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הודיע כי החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. זאת, לאחר שעד כה התעקש להתמודד בבחירות הבאות על תפקיד סגן הנשיא.

דוטרטה מכהן כנשיא בחמש השנים האחרונות, וכעת מתקרבת כהונתו אל סיומה. החוק במדינה אוסר על נשיא לכהן יותר מקדנציה אחת, ולכן החליט דוטרטה להתמודד על הסגנות. עם זאת, סקרי דעת הקהל הראו כי הציבור אינו מתלהב מהאפשרות, ורבים טענו כי מדובר בצעד שמהווה הפרה של 'רוח החוקה'.

בהודעה שמסר לתקשורת אמר דוטרטה כי סקרי דעת הקהל שנערכו על ידי אנשיו הבהירו לו שהציבור אינו מעוניין לראותו בתפקיד סגן הנשיא, ועל כן הוא מכבד את רצון העם ופורש מהחיים הפוליטיים.

פרשנים רבים מעריכים כי החלטתו של דוטרטה טומנת בחובה גם כוונה נוספת: לנשיא הפיליפיני - בת שלה פופולאריות רבה בפיליפינים. כיום היא מכהנת בראשות העיר דבאו, העיר השלישית בגודלה במדינה. הנשיא דוטרטה עצמו כיהן גם הוא בתפקיד זה בעיר דבאו, תפקיד ממנו הגיע אל הנשיאות. בתו של דוטרטה נשאלה לפני שבועות אחדים אם היא מתכוונת להתמודד על הנשיאות, ותשובתה היתה כי היא ואביה דנו בנושא והחליטו שרק אחד מהם יתמודד על תפקיד ציבורי במישור הארצי בבחירות הקרובות, ולכן היא תמשיך לכהן בראשות העיר, אך לאחר הודעת אביה הנשיא, שרה דוטרטה-קרפיו כיום ראש עיריית דבאו, העיר השלישית בגודלה בפיליפינים, תתמודד לתפקיד ב-2022.

הנשיא דוטרטה ישמח מאוד אם בתו תכהן כנשיאה לא רק בגלל שהיא תמשיך את מורשתו, אלא גם בגלל שהיא תגן עליו מפני הערכאות בארצו ומחוצה לה.

דוטרטה מואשם על ידי מבקריו בפשעי מלחמה, לאחר שבמהלך כהונתו הוביל מאבק עיקש בפשיעה האלימה, ובמסגרת זו נתן יד חופשית לשוטרים לירות למוות בעבריינים ברחובות הבירה מנילה ובערים גדולות אחרות. לטענתו רק עבריינים שסיכנו את חיי השוטרים נהרגו, אבל בפועל מספרי ההרוגים בקרב חברי ארגוני הפשיעה היו גבוהים מאוד, וההערכה שרבים מהם פשוט הוצאו להורג על ידי שוטרים, שנהנו מתמיכתו המלאה של הנשיא. למרות שמעשים אלו הכניסו את דוטרטה לרשימות שחורות ומאז הוא חושש לצאת מארצו פן יוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, בפיליפינים עדיין זוכה דוטרטה לפופולאריות רבה, ורבים מתושבי ארצו סבורים שהיחס שהוא העניק לחברים בארגוני הפשיעה היה ראוי להם.

פיליפינים בחירות לנשיאות רודריגו דוטרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד