כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עכשיו זה מוכח: נהגים צעירים מסוכנים יותר

מחקר שנערך במשך ארבע שנים ובדק 11 צמתים בעיר סקרמנטו שבקליפורניה מצא כי נהגים בקבוצות גיל שונות מתנהגים אחרת כשהם מגיעים לצמתים מרומזרים

נהגים צעירים משתוללים. צילום ארכיון
נהגים צעירים משתוללים. צילום ארכיון



משרד התחבורה האמריקני, פיתח את "יוזמת הרכב החכם", שמטרתו היא להאיץ פיתוחים טכנולוגיים ברכבים בכדי למנוע תאונות. לכן, מעודד המשרד להתקין אמצעים ברכב ובתשתיות כאמצעי להתמודדות עם תאונות, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במספר תחומים בעיתיים. לאחרונה, נשקלה במשרד דרך התמודדות שונה עם תאונות הדרכים: התקנת מערכות חדשניות בצמתים. מערכות אלו, נועדו למנוע את התאונות הנובעות עקב החלפת נתיבים, על ידי מתן אזהרה לנהגים אם הם לא זיהו רמזור מסוים, או אם שיפוט הזמן שלהם לגבי פניה מצומת מרומזר היא מוטעית.

לשם בדיקת המערכות, ביצעו ניתוח ראשוני שנועד לזהות את הגורמים הסיבתיים ואת הנסיבות למעבר באור אדום. בנוסף, היה צורך להבין את הקשר שבין עבירות אור אדום לבין גורמים שונים הקשורים בנהג, בצומת ובסביבה.

בניתוח התצפיות נרשמו כמה תוצאות מעניינים. הראשונה היא, כי נהגים מתחת לגיל 30 עוברים יותר באור אדום מאשר נהגים אחרים. בנוסף, רוב עבירות האור האדום מתרחשות בשעות היום (7:00-19:00), כאשר שכיחות העברות הגבוהה ביותר היא בין השעות 14:00-15:00.

בנוסף נמצא, כי 18% מהעבריינים עברו באור אדום במהירות החורגת מהמותר ב - 45 מייל ו- 4% מתוכם היו בעלי יותר מעבירת אור אדום אחת. כמו כן לימדו התצפיות, כי שככל שגיל הנהג עולה, הסיכוי לעבור עבירה בגין מעבר באור אדום יורד. גם הסיכוי הצפוי לנהג צעיר לעבור באור אדום כשהוא נוסע במהירות מופרזת גדול פי 1.5 בהשוואה לנהג מבוגר.

לבסוף נמצא, כי שיעורי הנסיעה באור אדום (על פי הדוחות שניתנו) עבור 11 צמתים, נאמדו בין 6-29 עבירות לכל 100,000 כלי רכב עוברים.

לאור תוצאות המחקר, הסיק משרד התחבורה האמריקאי כי יש צורך בניסויים נוספים על מנת לבחון את השפעות גיל הנהג, וכי יש צורך למקד את התרעות המערכת המיועדת לזמנים ה"מועדים לפורענות" בשעות היום.

עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ולמרות זאת, נוטים לביטחון מופרז בכבישים. על המדינה לדאוג להדריך נהגים חדשים עם קבלת הרישיון ולהסביר להם את כלל הסכנות שצופן להם הכביש. רק כך, ידעו הצעירים למה לצפות כאשר הם עולים על ההגה בשנים הראשונות".
נהגים צעירים סכנה תאונות מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד