ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

האדמו"ר מסאטמר: אין כניסה ל'בלקברי' הכשר

האדמו"ר מסאטמר הורה לחסידיו בארץ: אין להכנס לבתי המדרש עם 'בלקברי' כשר • החסידי אולצו לחתום על תקנות מחמירות בנושא מחשבים, כתנאי להמשך לימוד ילדיהם במוסדות

האדמו"ר מסאטמר. צילום: יעקב נחומי
האדמו"ר מסאטמר. צילום: יעקב נחומי



המאבק בטלפון החכם ה'כשר', מקבל היום תפנית תקדימית.

יום לפני חג הפסח, התקיים שידור טלפוני חי מארה"ב, ובו נשא האדמו"ר משא כובש ונוקב לקראת ימי החג. בין הדברים, קבע האדמו"ר תקנות ברורות לאברכי הקהילה , שמהווים תנאי סף להמשך החברות בה.

ראשית, הודיע האדמו"ר כי הוא ממנה וועד מיוחד לענייני מחשבים ותקשורת בראשה יעמוד אחיינו ראש הישיבה, הגרח"צ מייזליש.

האדמו"ר קבע, כי אסור להחזיק מחשב. אלו שנזקקים למחשב לצורך פרנסתם, הותר הדבר, רק בתנאי שקיבלו אישור מהוועד . כמו כן, מי שנזקק בכל זאת לשירותי אינטרנט לצורך פרנסתו, יותר הדבר בכפוף להיתר שיקבל מהוועד.

בנוסף לאיסור להחזיק מכשירים סלולרי לא כשר, נקבעה תקנה כי אין להחזיק בבית המדרש מכשירים שפתוחים חלקית לרשת, כדוגמת ה'בלקברי הכשר' ודומיו , משום 'מראית העין'.

האדמו"ר הסביר, כי בעוד שבארה"ב כבר קיימים חסמים ופילטרים למכשירים הסלולריים, בישראל עדיין לא נמצא פתרון מניח את הדעת, וכי כאשר אברך נושא בכיסו מכשיר בלקברי כשר, עלול הצופה, לחשוד כי מדובר במכשיר שאינו כשר: "כדי להסיר חשד ולזות שפתיים, אין להחזיק מכשיר כזה כלל ברחבי בית המדרש", הדגיש האדמו"ר.

כך גם, "מי שמחזיק ברשותו מכשיר סלולארי שלא אושר על ידי הרבנים, אסור לו לגשת אל עמוד התפילה".

כל האברכים וההורים קיבלו לידיהם מנשרים שבהם הופיעו התקנות. ההורים נדרשו לחתום כי הם ממלאים אחריהן, כתנאי לקבלת ילדיהם להמשך הלימודים היום, לזמן הקיץ שבפתח.
סאטמר סלולר איסור כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד