י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חידוש 'התו הירוק'

המנכ"ל מחדד נהלים למנהלי הת"תים ובתי הספר

מנכ"ל החינוך העצמאי שיגר מכתב למנהלי ומנהלות בתי הספר, בו הוא מנחה אותם להכניס את עובדי הת"תים ובתי הספר אך ורק בהצגת תו ירוק | "מסרב להציג בדיקת קורונה שלילית - יחשב לו כהיעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר"

המנכ"ל מחדד נהלים למנהלי הת"תים ובתי הספר
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החינוך הנחה לפני כעשרה ימים את כל מנהלי מוסדות החינוך שלא להכניס לבתי הספר ולגנים עובדי הוראה שאינם מחזיקים ב'תו ירוק' - וכן שלא לשלם להם שכר על ההיעדרות.

במכתב שנשלח מטעם המשרד למנהלים נאמר כי היעדרותם של עובדים אלה - הכוללים מורים וגננות שאינם מחוסנים או מחלימים ומסרבים להציג בדיקת קורונה שלילית - תיחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר.

ביום שישי האחרון שלח מנכ"ל 'החינוך העצמאי' אליעזר סורוצקין, מכתב למנהלי ומנהלות תלמודי התורה ובתי הספר של החינוך העצמאי בנוגע להעסקת "עובדים חסרי תו ירוק".

וכך כתב סורוצקין במכתב: "כידוע, אנו עושים מאמץ גדול, למנוע קטיעה של רצף הלימודים בבתי הספר, החשוב כל כך בשנה זו - בה אנו פועלים להשלמות פערים לימודיים שנוצרו בשל משבר הקורונה".

סורוצקין הדגיש כי לנגד עיניו עומדת החובה הקדושה להמשיך את הלימודים ללא הפרעה "ולמנוע ביטול תורה שאחריתו מי ישורנו". עוד נכתב, כי מעבר לשמירה קפדנית על כללי הבריאות - לאחרונה הוחלט בהנחית הרשויות, על התניית כניסת עובדים לבתי הספר (עובדי הוראה, אחזקה, מזכירות, שירותים ועוד) בהצגת תו ירוק בתוקף, החל מיום שני כ"ח בתשרי.

במכתב הודגש כי יש לקבל מיידית, אישורי 'תו ירוק' מהעובדים, על מנת שביום שני - יום כניסת ההנחיה לתוקף, ימשך רצף לימודי ללא הפרעה.

אלו הכללים שנשלחו במכתב למנהלי המוסדות ועל פיהם יש לפעול:

א: כל עובד בבית הספר יציג תו ירוק בתוקף כתנאי לכניסה למתחם בית הספר

ב: עם זאת, מי שטרם חלפו ששה חודשים מאז חוסן בחיסון השני - זכאי לתו ירוק

ג: כמו כן, מי שחלה בנגיף והחלים, וטרם חלפו ששה חודשים מאז קיבל תוצאת בדיקת pcr חיובית, זכאי לתו הירוק

ד: עוד זכאים לתו הירוק - מי שחלו בנגיף, החלימו וחוסנו בחיסון אחד או שחוסנו בחיסון אחד ולאחר מכן חלו בקורונה.

ה: מי שאין בידו תו ירוק (אינו מחלים ולא מתחסן) יבדק בבדיקת pcr במוקדי הדיגום הרשמיים ויציג אישור "שלילי" לנגיף, כתנאי לכניסה לבית הספר. תוקף אישור זה הוא ל84 שעות ועל כן, יש לבצע בדיקות כאלו פעמיים בשבוע.
מומלץ לבצע את הבדיקות בימי שני וחמישי מדי שבוע וכך בעצם לקבל כיסוי מלא.

והסעיף האחרון ובעל כובד המשקל הכבד ביותר: "על דעת רבותינו שליט"א, מי שלא יציג את אחד האישורים הנ"ל - אינו מורשה להכנס למתחם בית הספר!".

עוד הוסיף מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין, כי בימים הקרובים, יפיץ הממונה על תחום הקורונה בחינוך העצמאי קישור למנהלי בית הספר, באמצעותו יש לעדכן את פרטי המורים והאישורים שהציגו (תו ירוק / מחלים / מתחסן / בדיקות pcr)

לסיום נכתב: "חובתינו המשותפת כמחנכי דור העתיד - ילדי ישראל, היא למנוע הדבקה חלילה בתחומי בתי הספר, וכך, למנוע ביטול תורה דרבים ולאפשר למידה סדירה ללא תקלה".

התו הירוק קורונה החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין מורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד