י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
15 קבוצות וואטסאפ מלאות

מיזם התדלוק שהוקם לזכרו של המתנדב המסור

בעקבות מצוקת תדלוק בלונדון הבירה, הקים צעיר חרדי שף במקצועו, 15 קבוצות וואטסאפ שבהן הוא מעדכן על תחנות שבהן ניתן להשיג דלק בנקל. את המיזם הוא מקדיש לזכרו של גיסו שנהרג בתאונת דרכים בפסח האחרון. "פנו אלי רופאים מארגון הבריאות הבריטי", הוא מספר ל'בחדרי'

מיזם התדלוק שהוקם לזכרו של המתנדב המסור
תחנת דלק בלונדון צילום: באדיבות המצלם

אנגליה נמצאת בימים אלה במשבר שכמותו לא ידעה. התור לתדלוק בתחנות הדלק יכול לקחת מעל שעתיים, אין באמת מחסור, אך יש עיכובים בחלוקת הדלק לתחנות בגלל חוסר בנהגים, מאחר ויציאת בריטניה מהאיחוד האירופי הביאה למחסור חמור של נהגים מאירופה. בריטניה גייסה אלפי נהגים מצבאה, אך עדיין המצב בתחנות הדלק לא משתפר.

היהודים בבריטניה התארגנו כדי לסייע לאחיהם, אחד מהם הוא השף מוטי רוטר, שביום יום מתעסק כמובן בבישול. מוטי החליט להקדיש את עזרתו לאחיו היהודים לעילוי נשמת גיסו ר' חיים הר כסף ז"ל, מתנדב ההצלה המסור שנהרג בחג הפסח תשפ"א בתאונת דרכים קשה.

מוטי רוטר עם גיסו המנוח ז"ל.

לשם כך פתח רוטר ביחד עם ידידו איש חסד ידוע מלונדון, אפרים שלמה גולדשטיין, קבוצות וואטסאפ שנותנות מידע איזו תחנת דלק פעילה. מוטי מנהל 15 קבוצות וכולן מלאות, דרכן הוא מעביר מידע מקבוצה לקבוצה, שבה חברים חרדים, דתיים, חילונים, וגם גויים שעובדים עם ואצל יהודים.

אחת הקבוצות.

מוטי מספר ל'בחדרי חרדים' על המיזם: "אנשים מחכים שעות בתור, אז אנחנו עוזרים לאנשים למצוא גם מקום מהיר, וגם מקום זול, פנו אלי רופאים מארגון הבריאות הבריטי NHS ועזרנו להם לתדלק את הרכב שלהם".

רוטר אומר עוד כי הוא מסייע לפונים רבים שתקועים בבית ולא יכולים לצאת להמתין זמן רב בתחנת דלק, אנשים שנתקעים בכביש ללא דלק, או אמהות חד הוריות שאינן יכולות להשאיר את ילדיהן לבד בבית.

מוטי במטבח כשף.

תחנות תדלוק לונדון חיים הר כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד