ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

קולות מלחמה • צפון קוריאה מאיימת: "נתקוף היום את ארה"ב בגרעין"

על סף מלחמה: צפון קוריאה מאיימת במלחמה על המעצמה החזקה בעולם • רמטכ"ל המדינה אמר כי קיבל אור ירוק לתקיפת ארה"ב בנשק גרעיני • שינעה טילים אל חופה המזרחי, לכיוון יפן • שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל: "מדובר בסכנה ברורה ומיידית עבור ארצות הברית"

קולות מלחמה • צפון קוריאה מאיימת: "נתקוף היום את ארה"ב בגרעין"

עליית מדרגה במתח בין צפון קוריאה לארה"ב.

צבא צפון קוריאה הזהיר כי הוא עלול לתקוף היום (ה), את ארה"ב. במקביל דווח הבוקר שצפון קוריאה ככל הנראה שינעה טילים לטווח בינוני מסוג "מוסודן" אל חופה המזרחי, מול יפן.

אתמול, רמטכ"ל צבא צפון קוריאה הודיע כי קיבל אישור לתקיפה גרעינית של ארצות הברית. "המבצע אושר סופית, נרסק את איומי האמריקנים", איים הרמטכ"ל הצפון קוריאני.

האיום הגיע זמן קצר לאחר שהפנטגון הודיע כי צבא ארצות הברית יציב מערכת להגנה מפני טילים בליסטיים באי גואם שבמערב האוקיינוס השקט.

בהודעה, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה, אמר הרמטכ"ל: "אנחנו מודיעים באופן רשמי לבית הלבן ולפנטגון שמדיניות העוינות כלפי צפון קוריאה, המסלימה ללא הרף, והאיומים הגרעיניים חסרי האחריות שלהם, יימחצו תחת רצונם העז של אנשי תוכנית הגרעין החדשנית והמתקדמת של צפון קוריאה, שברשותה אמצעים גרעיניים קטנים יותר, קלים יותר ומגוונים יותר. המבצע חסר הרחמים של כוחותיה המזויינים של המהפכה נבחן ואושר סופית".

בהודעת סוכנות הידיעות הקוריאנית נמסר עוד כי "רגע הפיצוץ מתקרב מהר. אף אחד לא יכול לומר אם תפרוץ או לא תפרוץ מלחמה בקוריאה ואם היא תפרוץ היום או מחר".

מעט לפני כן הודיע משרד ההגנה האמריקני כי ארה"ב תציב מערכת THAAD להגנה מפני טילים בליסטיים באי גואם. זאת כחלק מחיזוק ההגנה האזורית מפני איום הטילים הצפון קוריאני.

"ארצות הברית עומדת על המשמר אל מול הפרובוקציות הצפון קוריאניות, ומוכנה להגן על כל טריטוריה שלה, על בעלות בריתה ועל האינטרסיים הלאומיים שלה", אמר דובר הפנטגון.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל התייחס להסלמה במזרח אסיה ואמר כי, "איומי המשטר בפיונגיאנג הם בגדר סכנה ברורה ומיידית עבור ארצות הברית ובנות בריתה, לאור היכולת הגרעינית והבליסטית שלהם".,
צפון קוריאה ארצות הברית ירי גרעין מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד