כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"היתה מאריכה עוד ימים"

בגיל 105: שרדה את השפעת הספרדית, אך נכנעה לקורונה

היא החלה את חייה בראשית השפעת הספרדית, אותה שרדה, אך אמה נפטרה עליה והיא בת 25 בלבד וסיימה את חייה בגיל 105 לאחר שנדבקה בנגיף קורונה. בתה סבורה שהיתה מאריכה עוד ימים ושנים לולא ההידבקות

בגיל 105: שרדה את השפעת הספרדית, אך נכנעה לקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בגיל 105 חייה של פרימטה ג'אקופיני הסתיימו כפי שהתחילו, במגיפה. "אני חושבת שאמא שלי הייתה מאריכה ימים עוד יותר אם היא לא הייתה נדבקת בקורונה", כך אמרה בתה דורן ג'אקופיני בת ה-61. "היא הייתה לוחמת. היו לה חיים קשים והגישה שלה תמיד הייתה שכל האמריקאים שלא היו במלחמת העולם השנייה היו בעצם מפונקים".

אמה של פרימטה ג'יאקופיני, פסקווינה פיי, מתה בקונטיקט מהשפעת הספרדית בשנת 1918 בגיל 25. אותה מגיפה קטלה אז כ-675,000 אמריקאים, כתוצאה ממגיפת הקורונה בשנים 2020-21, מתו בארה"ב מספר דומה.

במהלך ביקור בביתה ב-9 בספטמבר, הבחינה דורן שאמה משתעלת. היא ידעה שהמטפלת של אמה שלה נדבקה בנגיף לאחר שבעלה חזר מחתונה, שלושתם חוסנו במלואם. המטפלת עברה את הנגיף בקלות, אך הקשישה שנדבקה בקורונה לא שרדה.

פרימטה מתה ב-16 בספטמבר והיא בת 105 בסך הכל. הבת אמרה לסוכנות הידיעות AP, "אני מזכירה לעצמי שהיא בת 105. אנחנו תמיד מדברים על סבתא ואמא שלי, הדבר היחיד שיכול היה לסיים את חייה היתה מגיפה עולמית".

קשישה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד