י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"משנים את אופי המדינה"

פגיעה בדת: מכון 'אבו כביר' יפעל גם בשבתות

שר הבריאות הורוביץ הנחה להרחיב את ימי העבודה של המכון לרפואה משפטית 'אבו כביר' על מנת לאפשר נתיחות פורנזיות גם בשבתות ובמועדי ישראל. במפלגות החרדיות יוצאים במתקפה - ח"כ מקלב: "לפני ששר הבריאות מטפל בנפטרים, שידאג ויפעל להמעיט את הנפטרים ל"ע בטיפול ראוי בבתי החולים הקורסים וכשלי משבר הקורונה"

פגיעה בדת: מכון 'אבו כביר' יפעל גם בשבתות
המכון לרפואה משפטית צילום: גוגל מפות

שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה היום (ראשון) להרחיב את ימי העבודה של המכון לרפואה משפטית 'אבו כביר' על מנת לאפשר נתיחות פורנזיות גם בשבתות ובמועדי ישראל, זאת לאחר פניות מצד חברי כנסת מרע"ם ומהרשימה המשותפת. 

יישום המהלך צפוי לחול עד סוף השנה וימומן במסגרת תקציב משרד הבריאות. הפניות הגיעו במטרה לאפשר קיום נתיחות בסופי השבוע כדי להקל על משפחות מוסלמיות ולאחר שקרובי קורבנות התלוננו על המתנה של שעות ארוכות.

יצוין כי המרכז הלאומי לרפואה משפטית הוא המוסד היחיד בישראל שמבצע נתיחות פורנזיות. הוא עובד בהתאם להנחיות המשטרה והפרקליטות, ואין לו שום חלופה אחרת.

במערכת הפוליטית נשמעים הרבה קולות המבקרים את המהלך שיגרום לחילולי שבת.

חבר הכנסת אורי מקלב מסר: "המכון לרפואה משפטית הינו חלק מהמערך הממשלתי של מדינת ישראל ודינו כמו כל שלוחה של הממשלה או לשכה ממשלתית הסגורה בשבת קודש. המשמעות היא כי העובדים יאלצו לעבוד בשבת קודש".

לדברי מקלב: "אל הפניה לפתיחת המכון בלילות - השר לא נענה, אך לפתוח את המכון בשבת - כן נענה. לא מדובר כאן ברפואה דחופה אלא ברפואה משפטית לאחר המוות. לפני ששר הבריאות מטפל בנפטרים, שידאג ויפעל להמעיט את הנפטרים ל"ע בטיפול ראוי בבתי החולים הקורסים וכשלי משבר הקורונה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר: "אני מאוד מקווה שהשרים והח"כים הדתיים בקואליציה לא יתנו לדבר הזה לקרות, ולא יאפשרו לניצן הורביץ לשנות את אופי המדינה היהודית ולגרום לחילולי שבת קודש מבלי שיש פיקוח נפש בדבר".



ניצן הורוביץ אבו כביר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד