כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לראשונה אחרי חודש ימים

קבינט הקורונה מתכנס: אלו הנושאים העיקריים

לאחר כחודש שלם בו קבינט הקורונה לא התכנס פרונטלית, ומתיחות שהייתה בשבוע האחרון בין ראש הממשלה לבכירי משרד הבריאות, ייפגשו היום חברי הקבינט לדיון והם צפויים להתמקד בשלושה דברים עיקריים

קבינט הקורונה מתכנס: אלו הנושאים העיקריים
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

לראשונה זה כחודש, קבינט הקורונה יתכנס הערב (ראשון) בשעה 17:00. גורמי המקצוע במשרד הבריאות יתיישרו עם עמדת הדרג המדיני וככל הנראה לא ידרשו הגבלות התקהלות.

השרים צפויים להתמקד בשלושה דברים: הצגת תמונת מצב עדכנית, מגמות ונתונים יוצגו לשרים, ויתקיים דיון חשיבה כיצד מתמרצים את מי שלא קיבל בוסטר לעשות את זה. בנוסף יערך דיון ובסופו הצבעה בנוגע לברקוד בעסקים לסריקת התו הירוק. כך דיווחה כתבת מעריב אנה ברסקי.

בנוסף, בעקבות התחלואה בחברה הערבית, קבינט הקורונה הזמין לראשונה את מודר יונס, יו"ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות, להצטרף לדיון הקבינט. "זה מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם", אמר יונס. "הופתעתי מההזמנה, אבל חשוב שנהיה שם כדי לראות איך ניתן להילחם בקורונה ביחד", כך על פי עיתונאי ערוץ 12 פוראת נסאר.

בתוך כך, מתן כהנא, שר הדתות וחבר קבינט הקורונה התראיין הבוקר לקראת פגישת הקבינט לאפי אטינגר בגלי צה"ל ואמר: "אנחנו מתייחסים לעמדות המומחים בכובד ראש. אני מצפה שהם יגידו את מה שהם מאמינים בו, ואנחנו, הדרג המדיני, נחליט". בדבריו מגבה כהנא את דברי יו"ר מפלגתו וראש הממשלה נפתלי בנט שאמר דברים דומים שהביא את מוטיב "הרופאים ימליצו, ואנחנו נחליט" מעל בימת האו"ם בשבוע שעבר ובתדרוכים שפורסמו לאחר מכן.

ובמקביל, לקראת מפגש הקבינט הערב: פרופ' ערן סגל, המייעץ לקבינט, צפה כי בסוף חודש אוקטובר יהיו בישראל בין 200 ל-400 חולי קורונה במצב קשה, כ-100 פלוס פחות ממספר החולים קשה כיום. את הדברים אמר הבוקר ברשת ב'.

קורונה קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד