ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אחרי סאגה משפטית

רכשתם כרטיס להופעה שבוטלה? היועמ"ש בא להגנתכם

אחרי סאגה משפטית: היועמ"ש מנדלבליט הציג את עמדתו כי עד סוף 2021 יועבר החזר כספי מלא לרוכשי כרטיסים ששילמו אלפי שקלים להופעה מוזיקלית שהייתה אמורה להתקיים בישראל בקיץ 2020 ובוטלה בעקבות התפרצות הקורונה

רכשתם כרטיס להופעה שבוטלה? היועמ"ש בא להגנתכם
הופעה חיה צילום: Hadas Parush/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הציג היום (ראשון) את עמדתו כי עד סוף 2021 יועבר החזר כספי מלא לרוכשי כרטיסים ששילמו אלפי שקלים להופעה מוזיקלית שהייתה אמורה להתקיים בישראל בקיץ שנת 2020 על ידי דמות מוזיקלית בינלאומית, שביטלה את ההופעה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

מפיקי האירוע הודיעו בחודש מאי האחרון כי סיבוב ההופעות בישראל נדחה ל-31 במאי 2023, ורוכשי הכרטיסים שקנו אותם באלפי שקלים, לא יקבלו החזר כספי, אלא יוכלו לממש את הזכאות בעוד שנתיים.

חלק מרוכשי הכרטיסים לא וויתרו ופנו מיוני 2020 לקבל את כספם בחזרה ללא הצלחה, והגישו תביעה ייצוגית, באמצעות עורכי הדין אליהו מלך ואביעד כהן, נגד מפיקי המופע איוונטים ישראל ושוקי וייס, המיוצגים על-ידי משרד עורכי הדין יגאל ארנון.

ביוני השנה הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה לבית המשפט, לפיה יעמדו לרוכשי הכרטיסים שלוש אפשרויות בחירה: מימוש הכרטיס במועד של מופע חדש ובאותם התנאים; קבלת שובר זיכוי בשווי של 110% ממחיר הכרטיס המקורי למימוש לתקופה של שנתיים מיום החתימה על ההסכם (או השבה מלאה בחלוף שנתיים); או קבלת החזר כספי בשיעור של 75% מהסכום ששולם.

היועמ"ש מנדלבליט טוען כי ההסדר המוצע אינו ראוי בשים לב לכך שחלפה למעלה משנה ממועד המופע המקורי, והחזר מלוא הכרטיס יינתן רק למעלה משלוש שנים ממועד המופע המקורי. לטענתו, ההסכם לפיו יוחזר 75% מהסכום, לפי אחת החלופות - חורג משמעותית מהמלצות הצוות הבין-משרדי שדן בהשלכות משבר התפרצות נגיף הקורונה על התקשרויות חוזיות.

היועמ"ש סבור כי ראוי לקבוע תקופת זמן קצרה יותר לקבלת החזר מלא, וזאת לכל היותר עד לסוף שנת 2021. במסגרת העמדה צוין כי מצד אחד עמידתו של המפיק על המשך החזקתם של הכספים ששולמו במשך פרק זמן ממושך, ומצד שני השבה מיידית רק בגובה של 75% - עולות כדי חוסר תום-לב בקיום חוזה.

מנדלבליט מציין כי עמדתו גובשה על-ידי פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), באמצעות עו"ד שירי פלד, בשיתוף ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

החוק קובע כי כל הסדר פשרה בתובענה ייצוגית מועבר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה על-מנת שישקול אם להתנגד להסדר. זאת מתוך הבנה שחברי הקבוצה שההליך משפיע עליהם, אינם מיוצגים, וקולם אינו נשמע. בכך משמש היועץ כשומר הסף האחראי על האיזון הראוי ומוודא כי ההסדר מיטיב עם חברי הקבוצה.

הפקה מוזיקלית קורונה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד