כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"דעם רבינ'ס כולל"

בחדר הרבי: הנגידים התחייבו להחזיק את עילויי החסידות

בליל ערב יום כיפור זומנו מספר נגידים מתומכי עולם התורה בארץ לחדרו של הרבי מסאדיגורה והתבקשו לקחת על עצמם את החזקת כולל הדגל להכשרת רבנים ודיינים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הכולל החדש שהפך לשיחת היום בהיכלי הכוללים בבני ברק

בחדר הרבי: הנגידים התחייבו להחזיק את עילויי החסידות
חג הסוכות תשע"ב בחצר סאדיגורה צילום: שוקי לרר

שמחה גדולה בחסידות סאדיגורה לאחר שנמצא המימון לכולל הדגל שייסד האדמו"ר לאברכים עילויים מחריפי התלמידי חכמים שבחסידות, כאלה שסומנו על ידי האדמו"ר כמי שיכולים לגדול בתורה ולכהן כרבנים ודיינים מהשורה הראשונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בליל ערב יום כיפור התכנסה קבוצת נגידים מגדולי תומכי עולם התורה בארץ בחדרו של הרבי, על פי הזמנתו האישית, ונטלה על עצמה את עול המימון השנתי לכולל. בכך הורידה מעל האדמו"ר את הדאגה לגיוס התקציבי עבור האברכים.

הכולל המכונה בסאדיגורה "דעם רבינ'ס כולל" על שום היותו בן טיפוחיו האישי של האדמו"ר, הפך לשיחת היום בעולם הכוללים בבני ברק בעיקר בגלל הדרישות הנוקשות הנהוגות בו. בין היתר דורש הרבי מהאברכים ללמוד מדי יום שני סדרים רצופים של 4 וחצי שעות בכל סדר, לצד עמידה במבחנים קשים במיוחד. המלגה המשולמת לאברכים בכולל גבוהה מאוד ביחס למקובל בכוללים אחרים.

כינוס הנגידים בסאדיגורה

הורתו ולידתו של הכולל החלה כבר בחודש סיון תשפ"א, כשהאדמו"ר זימן את ראשי המוסדות של החסידות לשיחה מיוחדת במעונו ובה עמד על כך שחסר כיום כולל לאברכים מצוינים כבית יוצר שיעמיד את הרבנים והדיינים של הדור הבא.

באותה שיחה אמר הרבי כי "ישנם אברכים בעלי ידע נרחב בגמרא ובהלכה שמוכנים להקדיש את כל חייהם כדי לגדול בהוראה ודיינות באופן המושלם ביותר, צריך להקים כולל שידריך אותם כיצד לעשות זאת באופן הטוב ביותר ולשלם להם מלגה גבוהה כדי שיוכלו לישב וללמוד במנוחת הנפש ולהשלים את משימתם לכהן כפוסקי הלכות ויושבי על מדין".

בטרם עיכלו ראשי המוסדות את הדברים פנה הרבי ישירות לאחד העסקנים תוך שהוא נוקב בשמו: "ברצוני לייסד כולל שכזה שיפעל כבר מתחילת השנה, לשם כך יש לגייס בהקדם רבע מיליון דולר", האדמו"ר הוסיף כי בכוונתו לפעול באופן אישי כדי לרתום את נדיבי העם עבור הכולל המיוחד שיוקם ואשר יעמוד תחת פיקוחו האישי בכל ענייני סדרי הלימוד.

הרבי לא המתין לגיוס הכספים ופנה מיד להקים את הכולל באופן מעשי, כשהוא ממנה כראשי הכולל את הגאון רבי יצחק שלמה פייגנבוים מבית ההוראה של הגר"ש הלוי וואזנר זצ"ל ויד ימינו של הגרמ"ש קליין; הגאון אברהם מרדכי גולדבלט, דיין בבני ברק ומראשי כולל 'מורשה ודעת' של הפילנתרופ ר' דן גרטלר; והגאון רבי שלמה שידרוביצקי מו"צ בבית דינו של הגרי"מ שטרן וחבר ועד אהבת תורה.

מבחני הקבלה לכולל היו קשים במיוחד וכך גם דרישות הלימוד כדי שיהלמו את מטרות ייסוד הכולל. לצד זאת, כאמור, הובטחה מלגה גבוהה בהרבה מהמקובל.

הכולל נפתח כאמור בחודש אלול כשהמקור התקציבי עדיין אינו מאורגן. "הרבי דרש שיקפצו למים", מספרים בסאדיגורה, "וגם עכשיו שהנגידים לקחו על עצמם את עול הכולל הרבי עסוק בתכנית הבאה והורה לייסד כולל נוסף שיותאם לכל האברכים שבו יהיו מספר מגמות לימוד"

סאדיגורה תומכי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד