י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בן לניצולי שואה

הרב בכה בזמן נאומו של השר: "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית"

השר אלעזר שטרן ריגש את מתפללי בית הכנסת פארק איסט' במנהטן ניו יורק כשסיפר להם על הוריו ניצולי השואה | הוא התייחס לאיום האיראני: "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית, בשום מצב"

הרב בכה בזמן נאומו של השר: "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית"
הדס פרוש, פלאש90

שר המודיעין אלעזר שטרן ביקר בשבת בבית הכנסת 'פארק איסט' במנהטן ניו יורק, שטרן בנם של ניצולי שואה מחנה ההשמדה מאוטהאוזן ואושוויץ, סיפר למתפללים על הוריו ששרדו את השואה, הרב של בית הכנסת, ארתור שנייר, ניצול שואה בכה בבית הכנסת בזמן ששר המודיעין סיפר על הוריו.

בית הכנסת פארק איסט, קהילת זכרון אפרים, שם מכהן הרב שנייר כרב במשך למעלה מ-50 שנה, הרב שנייר נולד בווינה בשנת 1930, חי תחת הכיבוש הנאצי בבודפשט הונגריה במהלך מלחמת העולם השנייה והגיע לארצות הברית בשנת 1947.

שר המודיעין נאם לאחר התפילה, לנאום הצטרפו גם מתפללי בית הכנסת הנוסף הסמוך יוצאי יהדות איראן, הוא סיפר כי הוא ראש חיל החינוך בשנות השמונים, והוא אימץ ילדים יוצאי איראן אצלו ביישוב הושעיה שבגליל. רב בית הכנסת התרגש לשמוע את דברי השר בנוגע למאורעות השואה.

השר סיפר כי הוריו שרדו את השואה, הרב שנייר בכה מהתרגשות כששטרן דיבר, סבו של הרב גם היה באושוויץ שם נרצח, שטרן אמר כי צה"ל זה "צבא הגנה לישראל, אבל לא רק לישראל, אלא גם הגנה על יהודי העולם, צה"ל תמיד חושב על ביטחון עם ישראל בכל העולם".

הרב שנייר עם קנצלר אוסטריה בסוכת בית הכנסת

שטרן אמר כי "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית, בשום מצב, ישראל לא רוצה להתעסק עם הנושא לבד, אנחנו מעדיפים לטפל באיראן עם עוד מדינות, אבל ישראל מחויבת שלאיראן לא תהיה פצצה גרעינית".

הרב שנייר מוערך מאד בקרב נשיאים וראשי ממשלה ברחבי העולם, קנצלר אוסטריה הגיע לבקר את הרב יליד אוסטריה בסוכת בית הכנסת בחול המועד סוכות, בזמן שהקנצלר סבסטיאן קורץ הגיע לעצרת הכללית של האו"ם.

אלעזר שטרן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד