כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אופטימיות זהירה

בנט בפתח הקבינט: "התחלנו לבלום את הדלתא"

לאחר חודש ימים התכנסו היום לראשונה שרי קבינט הקורונה לדיון | ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת הקבינט:  "החדשות טובות - התחלנו לבלום את הדלתא. אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. כשהנגיף מתחיל בנסיגה - אסור לנו לתת לו להתאושש"

בנט בפתח הקבינט: "התחלנו לבלום את הדלתא"
בנט בישיבת קבינט הקורונה, ארכיון צילום: קובי גדעון / לע"מ

בצל הירידה בתחלואה ומגמת השיפור בקצב ההתחסנות ב'בוסטר' מתכנס בשעה זו (ראשון) קבינט הקורונה כדי לדון בצעדים הבאים בהתמודדות עם הנגיף. לפי הדיווח הקבינט מתמקד בשלושה דברים: מגמות ונתונים עדכניים יוצגו לשרים, ויתקיים דיון חשיבה במטרה להבין כיצד מתמרצים את מי שלא קיבל בוסטר לעשות את זה. בנוסף יערך דיון ובסופו הצבעה בנוגע לברקוד בעסקים לסריקת התו הירוק.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הדיון: "החדשות טובות. התחלנו לבלום את הדלתא, אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. דווקא כשהנגיף מתחיל בנסיגה אסור לנו לתת לו להתאושש. צריך להמשיך לנהל את המצב באופן הדוק, לא לשדר לציבור שמורידים מסכות אלא להיפך. אני מרגיש שבימים האחרונים הציבור מתחיל להבין את המדיניות שהממשלה הזאת מובילה, בעקביות, מאז התפרצות הדלתא". 

לדברי רה"מ, "ישראל פתוחה, ככל האפשר, כלכלה פתוחה, ככל האפשר, מסה של בדיקות, מסה של חיסונים ובוסטרים, ניהול הדוק ודינמי של המצב ואחריות אישית של האזרחים". לדברי בנט הנושא המרכזי הוא "לסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים בבתי הספר בקרוב. הילדים צריכים להיות בבית הספר, לא בזום ולא בבידודים שאינם נחוצים. ההורים צריכים להיות מסוגלים לצאת לעבודה ומשפחות זקוקות ליציבות, לדעת מה קורה איתן מחר בבוקר". 

עוד אמר בנט, "כרגע אנחנו מכינים תשתית של מיליוני בדיקות אנטיגן שיאפשרו את זה. אנחנו נעקוב אחרי הפיילוט והפיילוטים הנוספים שהתחילו בימים האחרונים, ונקבל החלטה בקרוב".

"עוד דברים שנדון בהם", התייחס בנט לדיון בקבינט, "מבצע החיסונים בחברה הערבית, שאנחנו צריכים להגביר בה את היקף ההתחסנות, ושם עיקר הבעיה כרגע. בנוסף, מבט ליום שאחרי, בזהירות: איך הפעם אנחנו נכנסים לשגרה, בצל מגפה עולמית, אבל בלי לפרק את כל המערכות, בלי אווירת "סוף קורס". מה שהולך - יכול גם לחזור".

בדיון משתתפים שר הבריאות, שר החוץ, שר הביטחון, שר המשפטים, השר לביטחון הפנים, שרת הכלכלה והתעשייה, שרת החינוך, שר התיירות, שר הבינוי והשיכון, שרת המדע והטכנולוגיה, שר התרבות והספורט, שר במשרד האוצר, מזכיר הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, מפקד פיקוד העורף, ממונה הקורונה, ממונה הקורונה בחברה הערבית, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש עיריית אום אל פאחם, ראש מועצת ערערה ויו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות, ראש מועצת כסרא סמיע, יו"ר ועד ההורים הערבי הארצי, פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן, פרופ' ערן סגל, פרופ' דורון גזית, פרופ' ינון אשכנזי, וגורמי מקצוע נוספים.

קבינט הקורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד