י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"החדשות הטובות"

הקורונה דועכת: ההמלצה של משרד הבריאות לחברי הקבינט

ברקע הירידה המגמתית בנתוני התחלואה, משרד הבריאות המליץ הערב לשרים החברים בקבינט הקורונה לבטל באופן חלקי את מגבלות התו הירוק, בעסקים רבים - ובמקום זאת לעבור למתכונת של תו סגול | רה"מ בנט: "התחלנו לבלום את הדלתא וניערך גם לווריאנט שעוד לא קיים"

הקורונה דועכת: ההמלצה של משרד הבריאות לחברי הקבינט
מתחם חיסונים לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בימים האחרונים, לאור הירידה בתחלואה, במשרד הבריאות מראים סימנים אופטימיים לקראת המשך ההתמודדות של מדינת ישראל מול נגיף הקורונה.

הערב (ראשון) בכירי המשרד אף המליצו לשרים ולראש הממשלה בנט בישיבת קבינט הקורונה לבטל חלקית את התו הירוק, ולעבור ברבים מהעסקים למתכונת של התו הסגול.

על פי ההצעה, במסעדות (בחלק הפתוח), חדרי כושר, אטרקציות חיצוניות, בריכות, מוזיאונים וספריות יפעלו על פי התו הסגול. כמו כן, הציעו במשרד לנטר את התחלואה בשבועיים הקרובים כדי לבחון את המעבר למודל "הכיתה הירוקה".

"חברים, החדשות טובות. התחלנו לבלום את הדלתא. אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. דווקא כשהנגיף מתחיל בנסיגה אסור לנו לתת לו להתאושש", הדגיש ראש הממשלה לנוכחים בדיון בקבינט.

ה"מ הוסיף כי בדיון תעלה גם סוגיית ההתחסנות בחברה הערבית, שם עיקר הבעיה לדבריו, וציין כי יעסקו גם בכניסה לשגרה "בלי לפרק את כל המערכות, בלי אווירת 'סוף קורס'. מה שהולך - יכול גם לחזור". לדבריו, "אנחנו ניערך גם לווריאנט שעוד לא קיים, מה שאנחנו מכנים 'אומגה', או וריאנט עוקף חיסון, שזה התרחיש הרע מכל. אבל גם במצב הזה אנחנו כמדינה לא סוגרים את הבסטה, אנחנו צריכים לדעת להתנהל. הכול יכול לקרות. אנחנו ממשיכים לדאוג שהמחסנים שלנו יישארו מלאים, ושיש מלאי רציף של חיסונים ותרופות".

כפי שדווח, היום החל לפעול התו הירוק מחדש, כך שרק אנשים שחוסנו בחיסון בפעם השלישית יוכלו להיכנס ללא בדיקה או תעודת מחלים. בעקבות השינוי, כ-1.4 מיליון ישראלים שטרם קיבלו את המנה השלישית איבדו את הזכאות לו.

בתוך כך, ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי עד כה הונפקו מעל מיליון תעודות "תו ירוק" חדשות, בקצב של כ-100 אלף הנפקות בשעה.

במקביל התקבלו תלונות רבות על תקלות ושיבושים בהפקת התו הירוק המעודכן באתר משרד הבריאות ובאפליקציה. בכניסה לעמוד הייעודי באתר שקרס צוין כי הוא נמצא בתהליך שדרוג. בעקבות התלונות, משרד הבריאות עדכן באתר כי "עקב העומסים הצפויים, ייתכנו שיבושים בהפקת התו דרך האתר. במקרה זה, מומלץ לנסות שוב במועד מאוחר יותר". בהמשך הודיע מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה: "בשל עומסים בהנפקת התו הירוק החדש החל מהלילה, ניתן יהיה להשתמש במקביל בימים הקרובים גם בתו הירוק הקודם".

קורונה תו ירוק נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד