ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בדרך למתיחות?

דיווח: קפריסין במשא ומתן לרכישת 'כיפת ברזל'

קפריסין במשא ומתן לרכוש את מערכת ההגנה האווירית הישראלית כיפת ברזל | במקביל, קפריסין תרכוש ארבע ספינות מלחמה מצרפת, שיהוו יחד עם כיפת ברזל "תגובה חזקה לאיום הטורקי"

דיווח: קפריסין במשא ומתן לרכישת 'כיפת ברזל'
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: Uri Lenzl/Flash90

קפריסין נמצאת בשלב מתקדם של רכישת מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" מישראל, כך על פי גורמים בקפריסין, ערוץ סיגמא הקפריסאי דיווח, כי משרד ההגנה הקפריסאי צפוי להגיש בקשה לכלול את כיפת ברזל בתקציב המדינה.

עד כה לא נמסרו פרטים אודות המפרט המדויק של "כיפת ברזל" שקפריסין מבקשת לרכוש. על פי הדיווח של ערוץ סיגמא, המערכת דומה למערכת המשמשת את ישראל. המשמעות היא שלקפריסין יהיה נשק הגנתי מרתיע.

גורמים ממשלתיים מניקוסיה הצהירו כי רכישת כיפת ברזל מישראל נמצאת בשלב מתקדם. כל שנותר הוא אישור העברת התשלום. אותם מקורות מסבירים כי הרכישה היא רק עניין של זמן, עד שהעסקה תיכלל בתקציב.

עוד דווח, כי קפריסין תרכוש ארבע ספינות מלחמה מצרפת, שיהוו יחד עם כיפת ברזל "תגובה חזקה לאיום הטורקי". הקפריסאים הטורקים בחלק הצפוני של האי טוענים שהם רפובליקה נפרדת. למרות שאין להם הכרה בינלאומית כמעט, הם הצליחו להחזיק את השטח במשך עשרות שנים בעזרת אנקרה. אך קפריסאים יוונים, רואים בכך סוג של כיבוש.

עסקת כיפת ברזל, אם תתממש, עלולה לערער עוד יותר את היחסים בין ישראל לטורקיה, שנמצאות בסכסוכים במשך שנים רבות הנובעות מסוגיות גיאו -פוליטיות, למרות ששתי המדינות נדברו בעבר לשפר את הקשרים.

כיפת ברזל קפריסין טורקיה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד