כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב אבי זרקי: "אני מתגלח ומסתפר בספירת העומר"

הרב אבי זרקי פרסם בדף הפייסבוק שלו: אני מסתפר ומתגלח בספירה • הפוסט עורר גלים ברשת החברתית וגולשים תקפו: "לפרסם ברבים שאתה פורץ גדר?" • ומה תשובתו?

הרב אבי זרקי
הרב אבי זרקי

"אני מתגלח ומסתפר בימי ספירת העומר", כך סיפר היום (ה') הרב אבי זרקי בדף הפייסבוק שלו.

דבריו של הרב עוררו סערה וחלק מהגולשים פנו לעסוק בשאלה: מניין ההיתר? אחד מהגולשים כתב: "מאיפה ההיתר ועוד לפרסם ברבים שאתה פורץ גדר?". אחר שאל: "האם לכל אחד מותר?". וגולש נוסף הביע התעניינות: "על סמך מה ההיתר?".

רק בודדים לא נפלו במלכודת שטמן להם הרב זרקי בפרסום הדברים. "נו ברור. הוא מוהל", הגיב גולש שפתר את הסוגיה שעוררה עניין ברשת החברתית.

ואכן, מספר דקות לאחר מכן העלה הרב את הפוסט הבא: "התרגיל עבד..בפוסט הקודם כתבתי שאני מתגלח ומסתפר בימי ספירת העומר..ידעתי. ידעתי בדיוק איך יקומו כל הצדיקים המזויפים וירימו קול בזעקה, "יצווחו ככרוכיא", הכיצד?".

בהמשך הפוסט הוא הרחיב בסיבה ההלכתית המאפשרת לו להסתפר ולהתגלח והיא עצם היותו מוהל: "זו הלכה מפורשת, שאבי הבן, הסנדק והמוהל יכולים להסתפר ולהתגלח בימי הספירה. והלא עבדכם מוהל. נוהג בהיתר כדת וכדין.

"רגע, צדיקי הפייסבוק יקשו: "אבל מראית עין". זהו זה, שמרוב שעסוקים ב"מראית עין", שוכחים את התורה. אז צדקו חכמינו במסכת אבות כשאמרו: "אין בור ירא חטא" ומיד השלימו "ולא עם הארץ חסיד"

לסיום הוא כתב: "אבל מה זה משנה. בכל מקרה אני לא מחשבן לאף אחד".

אחרי שהסביר את הדברים היו שתקפו את הרב זרקי. "סופסוף משהו שאתה עושה עם ההלכה. ולא נגד", כתב אחד הגולשים. גולשת אחרת כתבה: "גם דוד שלי מוהל וגם הוא מתגלח אבל הוא לא דואג לפרסם את זה בפייסבוק גם שיש לו היתר. למה חייב להתגרות!".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הסביר הרב זרקי: "המטרה שלי הייתה לעלות את הדיון ההלכתי לסדר היום הציבורי. לדבר על הנושא, לנתח אותו ואם אכן הצלחתי ועוד כמה אנשים זכו להכיר הלכה שלא הכירו והיה זה שכרינו".
הרב אבי זרקי ספירה מוהל גילוח פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד