ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לצד ההיחלשות בסקרים

נשיא טורקיה ארדואן עשוי לפרוש בגלל מחלה

כשהוא מתקרב לסוף העשור השביעי לחייו, נשיא טורקיה ארדואן עשוי לפרוש ולו רק בשל הירידה המתמדת בכוחה של מפלגתו לפי הסקרים, כי אם בשל טענות לכך כי הנשיא כבר חלש ותשוש ואף אולי חולה במחלה נסתרת כלשהי

נשיא טורקיה ארדואן עשוי לפרוש בגלל מחלה
רג'פ טאיפ ארדואן צילום: מתוך הטוויטר שלו

מאז 2019, מומחים, עיתונאים וסוקרים בטורקיה עקבו אחר ההכנות לבחירות הכלליות בטורקיה המתוכננות לשנת 2023. לאחר שמפלגת הצדק והפיתוח השלטת (AKP) של הנשיא המכהן רג'פ טאיפ ארדואן, ספגה תבוסות משפילות של מועמדיה לראשות העיר במרכזי האוכלוסייה הגדולים בטורקיה, כולל איסטנבול, בבחירות המקומיות לשנת 2019.

סקרים קבועים מאז אותן בחירות מגלים שהפופולריות של ה-AKP היא נמוכה, אפילו שהיא שומרת על אחיזה במוסדות הפוליטיים של טורקיה והתקשורת. נראה כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לא מעורר כל רגש במיוחד בקרב צעירים.

ארדואן אכן עשוי להיות חלש לקראת 2023, אך לא בהכרח באופן שבו רוב האנשים חושבים. ישנם סימנים לכך שהוא עשוי לפרוש כי הוא חולה מכדי לרוץ לנשיאות מחדש, כך מדווח המגזין 'פורייאן פוליסי'.

בחודשים האחרונים צצו סרטונים בהם המנהיג הטורקי לא נראה טוב. חלקם אינם ברורים, אך מעוררים כמה שאלות בנוגע לבריאותו של ארדואן. בסרטון אחד נראה הנשיא זקוק לסיוע של אשתו כשהוא עולה במדרגות, גם בסרטונים אחרים הוא נראה חלש מאד. הוא כבר לא נמרץ כפי שהיה פעם, הוא בן 67 ונמצא בשלטון במשך יותר מ-18 שנים.

רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד