ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ממגננה למתקפה

צפון קוריאה מזהירה את האו"ם "לחשוב על ההשלכות"

צפון קוריאה לא אוהבת שמתערבים לה בתוכנית הגרעין ובשלל הרקטות שהיא מפתחת, וזועמת על הביקורת של המערב נגד תוכנית הטילים שלה ומאשימה את האו"ם ב"סטנדרטים כפולים"

צפון קוריאה מזהירה את האו"ם "לחשוב על ההשלכות"
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

צפון קוריאה פרסמה ביום ראשון אזהרה למועצת הביטחון של האו"ם ואמרה כי גוף הביטחון הבינלאומי "צריך לחשוב טוב יותר על ההשלכות" של ביקורת על תוכנית הטילים שלה.

ג'ו צ'ול סו, בכיר במשרד החוץ של צפון קוריאה, הזהיר את מועצת האו"ם כי מוטב שתחשוב אילו תוצאות היא תביא בעתיד אם תנסה לפגוע בריבונותה של צפון קוריאה, כך על פי סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה KCNA.

צפון קוריאה האשימה את האו"ם ב"סטנדרט כפול", מכיוון שהאו"ם לא מבקר באותה מידה את ארצות הברית ובעלות בריתה. מועצת האו"ם נפגשה ביום שישי בדלתיים סגורות לבקשת ארצות הברית ומדינות אחרות בנוגע לשיגורי הטילים האחרונים של צפון קוריאה.

במהלך הפגישה פרסמה צרפת הצהרה שהביעה דאגה משיגורי הטילים של צפון קוריאה וקראה למועצה לאכוף את איסור ניסוי ירי הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה. כזכור לאחר הפסקה של שישה חודשים, חידשה צפון קוריאה את ניסויי הטילים בחודש ספטמבר, ושיגרה טילים חדשים שכוללים יכולת גרעינית שמציבים בסכנה את דרום קוריאה ויפן, שתי בעלות ברית מרכזיות של ארה"ב.

צפון קוריאה טענה כי תוכנית הגרעין שלה נועדה להתמודד עם האיומים הצבאיים של ארה"ב, אם כי וושינגטון הצהירה כי אין לה "שום כוונה עוינת כלפי פיונגיאנג". גורמים רשמיים בארצות הברית קראו לצפון קוריאה לחזור לשיחות על פירוק תוכנית הגרעין ללא תנאים מוקדמים ולשקול לשים קץ לפיתוח הטילים שלה בתמורה להקלה בסנקציות. אך המדינה המבודדת סירבה לעשות זאת.

בינתיים, ניסוי הטילים של צפון קוריאה הראה כיצד המדינה המבודדת פיתחה כל הזמן נשק מתוחכם יותר ויותר, למרות שכמעט כל 25 מיליון תושביה סובלים מרעב נרחב וחיים בתנאים נוראים.

צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד