כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פישר על דברי לפיד: "צריך לדבר גם על העניים"

נגיד בנק ישראל הגיב לדברי שר האוצר על 'ריקי כהן מחדרה': "חשוב שגם העניים ייהנו מהצמיחה במשק" • נתניהו: "רואים מה קורה באירופה, וזה לא קרה פה כי ניהלנו באחריות"

נתניהו עם נגיד בנק ישראל בעת קבלת הדו"ח
נתניהו עם נגיד בנק ישראל בעת קבלת הדו"ח

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר הגיש היום לראש הממשלה בנימין נתניהו את דו"ח בנק ישראל לשנת 2012.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה על הדוח : "תודה על הדו"ח, תודה על הדו"חות ועל מה שעומד מאחוריהם - העבודה החשובה שלך והעבודה החשובה שלנו, במשותף, להקפיץ את כלכלת ישראל למרומי כלכלות המערב. אנחנו רואים מה קורה באירופה, וזה לא קרה פה כי ניהלנו באחריות את כלכלת ישראל בארבע השנים האחרונות. בזכות זה כלכלת ישראל מתמודדת טוב יותר מרוב מדינות המערב עם המשבר הכלכלי העולמי, ונמשיך לנהל את זה כך".

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר: "אני רוצה להציג לך את דו"ח בנק ישראל לשנת 2012. הדו"ח האחרון שאני אציג לך. לא הצלחתי להציג לך אחד כשהיית שר אוצר אבל מאז שהיית ראש ממשלה זה הדו"ח החמישי שאני מציג לך. הדו"ח מתאר מצב לא רע של המשק הישראלי, יש דברים לתקן אבל בכל זאת צמחנו יותר מהר מכמעט כל מדינות ה-OECD".

בהמשך הציג הנגיד את הדו"ח גם בפני נשיא המדינה, שמעון פרס.

"הדו"ח מתאר משק שהיה בשנת 2012 טוב, אך פחות טוב מבשנים האחרונות", אמר הנגיד, "צמחנו יחסית מהר בקצב של 3.1 אחוז. עמיתי מחו"ל היו שמחים מאד לקצב צמיחה כזה ואינם מבינים מדוע אנחנו מאוכזבים, אך אנחנו התרגלנו לקצב מהיר יותר". הנגיד הוסיף כי הנתונים המאקרו כלכליים טובים יחסית למעט המצב התקציבי, שבא לידי ביטוי למשל בגרעון אשר הגיע ל4.2 אחוזי תוצר ואמר: "הצמיחה יחסית טובה (3.1 אחוז), האינפלציה נמוכה (1.6), אך ישנה בעיה בתקציב ובה צריכים לטפל לפני שתהיה גדולה מהרמה הנוכחית.

"המשק בתעסוקה מלאה, שיעור האבטלה נמוך ביותר ב-30 שנים האחרונות, הגרעון שהיה לנו הוא כתוצאה של גירעון מבני הגבוה של הממשלה, יש גידול בהתחייבות להוצאות וצריך לטפל בזה. אני שמח לראות כי שר האוצר החדש לוקח בחשבון את בעיית הגרעון ומבין את עומקה. מדברים היום הרבה על מעמד הביניים אך לא פחות חשוב, לדבר גם על העניים בחברה, וכיצד גם הם יכולים להנות מהצמיחה במשק".

הנשיא פרס הודה לנגיד על הדברים ואמר: "המשק הישראלי מצטיין בהתחשב בתנאים האובייקטיבים שלו. אחד התנאים האובייקטיבים הקשים הם כי כל הוצאות המשק הישראלי הן בהתאם לגודל המדינה, אך הנושא הביטחוני הוא אתגר כלכלי אשר בו לא גודל המדינה קובע אלא גודלם של האויבים".

בהמשך ביקש הנשיא להתייחס לממצאי הדו"ח והפנה לנגיד שאלות בנוגע לסיבות בגינן לא עלה הפריון בשוק העבודה על אף השיפור בהשתתפות בשוק העבודה, במצב העוני במדינה והערכות לפיהן ישנם כ-850,000 ילדים רעבים בישראל ולרמת החינוך.

הנשיא הצדיע לעשייתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לצמיחת הכלכלה הישראלית על רקע הודעתו כי לא ימשיך בתפקיד הנגיד ואמר: "אלו היו שנים מרשימות בכל קנה מדינה של כלכלת ישראל ואני שמח שיש לי הזכות להודות כנשיא מדינה לסטנלי פישר בשם מדינת ישראל- כשאני רואה אותך גדולה אמונתי באנשים. גם בשנת 1984 כשמדינת ישראל עמדה בפני משבר כלכלי גדול עם 400 אחוזי אינפלציה קיבלתי את הדרכתו של סטנלי פישר שהיה אז בארה"ב. עצותיך סייעו לי אז, ביצעתי את כל שהבטחתי על מנת לצאת מהאינפלציה והדבר הציל את המשק, כך גם היום תרומתך למדינת ישראל רבה".

הנגיד פישר הודה לנשיא ואמר: "את האמונה שאתה מוצא באנשים, אני מוצא בך - אני מתרשם בכל פעם כיצד אדם אחד עושה טוב למדינה שלמה. אני מאד מודה לך על העבודה המשותפת".
סטנלי פישר בנימין נתניהו שמעון פרס יאיר לפיד דו''ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד