כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

האדמו"ר מסאטמר תוקף את ממשלת ישראל: "אפיקורסים"

בדרשתו המסורתית תקף האדמו"ר מהר"א מסאטמר את ממשלת ישראל • חושף: רבנים מישראל ביקשו ממנו ליזום הפגנת ענק נגד המדינה וכוונתה לגייס תלמידי ישיבות

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



בכל שנה, נשואות עיני חסידי סאטמר לדרשה המסורתית שנושא האדמו"ר מסאטמר במהלך חול המועד, בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בווילאמסבורג.

לאחר דרשת החג הקבועה - הוא נואם על עניני השעה. השנה במסגרת הנאום התייחס למתחולל בישראל.

בראשית דבריו חיזק האדמו"ר את נושא לימוד התורה, ואמר: "בדור שלנו אין שום עצה להינצל מהיצר הרע רק באמצעות לימוד התורה, וגם אין שום עצה לחינוך הילדים אם לא לימוד התורה בעיקר בקביעות. ילד שגדל בבית שבו הוא נוכח, כי אביו מגיע למעונו לאחר יום עבודה מייגע, ונוטש אותו לטובת הלימוד הקבוע, שונה לחלוטין מילד שמבחין באביו המוכן לבטל את לימודו הקבוע בשל דברים של מה בכך".

לסיום התייחס לנושא הבוער ביותר בימים אלו, גיוס בני הישיבות ומתח ביקורת חריפה על ממשלת ישראל:

"בימים אלו הקימו במדינת ישראל ממשלה הכוללת בתוכה רק מינים, אפיקורסים ופורקי עול ואין בה שום יהודי הנקרא חרדי כלל, וזה גרם לגזירות חדשות.

"ראשית, היא תוכנית הליב"ה דבר שדודי האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' זצ"ל כבר אמר לפני 40 שנה, שאף אחד לא ישלה עצמו שהציונים נותנים כסף חינם, שכן ביום מן הימים, הם ידרשו ללמוד בתלמודי התורה ובמוסדות החינוך, את התכנים שהם מוצאים לנכון, ואז כבר יהיה קשה מאוד להתנתק מהם, בגלל שהסתגלו למנעמי התקציבים".

כאן עבר האדמו"ר להסביר לציבור בחו"ל את חומרת גזירת גיוס בני הישיבות: "זו גזירה כלכלית על אנשים יחידים שנהנים מכספי המדינה, כדוגמת ה'ביטוח הלאומי', 'הבטחת הכנסה' 'והנחות בתשלום ארנונה' וזה כבר יהיה ניסיון גדול יותר, שכל יהודי בעצמו יאלץ לעבור, אפילו אם המוסדות יתנתקו מכספי הממשלה.

מאכילים טריפות

"לכן", הטעים האדמו"ר, "כמו בשנת תשי"ד בעת גזירת גיוס בנות, דודי הדברי יואל זצ"ל יזם הפגנה גדולה, בשיתוף כל גווני הקשת החרדית, גם אני אחרי שבקשו ממנו גדולי הרבנים בארה"ק שליט"א, אני מתכנן בימים הקרובים לפעול להפגנה אדירה של רבבות יהודים נגד המדינה הציונית ונד כוונתה לגייס את תלמידי הישיבות, דבר שיקדש שם שמים. אני בטוח שדודי כ"ק האדמו"ר זצ"ל יהנה בעולם האמת, מקידוש השם שיצא מזה בעזרת השם", סיים האדמו"ר.

האדמו"ר גם עסק בעניני כשרות האכילה וסיפר: "רבים שמעו מן הסתם את הסיפור המזעזע, שמצאו בלוס אנג'לס חנות שמכרה בשר טריפה עם חותמת כשרות. אבל עלינו לעשות בדק בית פה במחוזותינו, שכן כבר שלוש שנים שמוצאים בבדיקת העופות, בעיות של טריפות בצומת הגידין".

האדמו"ר גם רמז בדבריו אודות אלו, שחרף הממצאים האמורים, ממשיכים להתעלם מהם כלא היו: "יש אנשים שבגלל תאוות הניצחון מוכנים להמשיך לאכול עופות טריפה, ועל זה נאמרה האימרה הידועה, ש'כאשר חסיד בעלז בגליציה צחצח את נעליו, אות ל'נאורות וקדמה', הרי שיהודי מברלין הדרדר עד כדי השתמדות (על משקל האמרה המפורסמת, שכל כלל ישראל הם חטיבה אחת וכאשר הצדיק יורד ממדרגתו, גם פשוטי העם צונחים ממדרגתם ואילו היהודי המצוי בדיוטה התחתונה ביותר, גם עלול להשתמד)".
סאטמר חסידות רבי ישראל ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד