י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תו ירוק עולמי

התיירים חוזרים: אחרי שנה וחצי - תותר כניסת מחוסנים לארץ

אחרי שנה וחצי בה נמנעה כמעט לחלוטין כניסת תיירים לארץ, משרד הבריאות שוקל להקל במדיניות הגעת הזרים לישראל | המרוויחים הגדולים שייהנו ישירות מהמהלך: חברות התעופה, המלונות ומדריכי הטיולים. היעד הצפוי לאישור: ה-1 בנובמבר | במשרד שוקדים במרץ על המתווה

התיירים חוזרים: אחרי שנה וחצי - תותר כניסת מחוסנים לארץ
מטוסים של חברות זרות בנתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

קבינט הקורונה דן אתמול (ראשון) בנושא כניסת תיירים מחוסנים לישראל באופן עצמאי ולא בקבוצות. בדיונים שנערכים לאחרונה בנושא יש תמיכה נרחבת בנושא, וגם במשרד הבריאות נוטים לאשר את המהלך שצפוי לשנות את פני התיירות בישראל כבר מהחודש הבא, במידה שיאושר. כך מפרסם הבוקר שמעון יעיש ב'ישראל היום'.

מי שמוביל את המהלך בחודשים האחרונים הוא שר התיירות יואל רזבוזוב. שר התיירות התבטא לאחרונה בכמה פורומים, שבהם הבטיח שיעשה את כל המאמצים לאפשר כניסת תיירים מחוסנים לישראל בחודש נובמבר. נראה כעת שהמהלך מתגבש לכדי הסכמה וביצוע.

ההחלטה הצפויה לאפשר כניסת תיירים מחוסנים בחודש נובמבר הקרוב עתידה להשפיע על ענפים רבים בישראל. כ-75% מתפוסת המלונות בתל אביב ובירושלים בתקופת טרום הקורונה התבססה על תיירים זרים. מי שעוד ייהנו מהמהלך ברגע שיאושר וייושם הם מדריכי הטיולים, שלא זכו לקבל תיירים זרים מאז תחילת שנת 2020.

כזכור, במשרד החוץ חתמו על הסכם הכרה הדדית בחיסונים מול עשרות מדינות, שכוללות בין היתר את מדינות האיחוד האירופי, טורקיה, מרוקו, פנמה, שווייץ ומדינות נוספות. ההסכם יאפשר לתיירים מאותן מדינות להיכנס לישראל באמצעות תעודת החיסון שלהם. כרגע לא ברור אם התיירים יתבקשו להציג חיסון מחצי השנה האחרונה ואם יצטרכו להציג במקביל לאישור החיסון גם בדיקות קורונה שליליות.

במשרד החוץ עובדים בימים אלו גם על הכרה בתעודת המתחסן מול ארה"ב ומדינות נוספות. בארה"ב שואפים להכניס תיירים מחוסנים בלבד כבר מחודש נובמבר, כך שהכרה הדדית תסייע לתיירים משתי המדינות.

נתב"ג קורונה תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד