י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסרבים להתחסן

מערכת החינוך: רק 64% מעובדי ההוראה זכאים לתו ירוק

על פי נתוני משרד החינוך, כ-75 אלף מורים אינם זכאים לתעודה. 92 אלף תלמידים חולים ומבודדים נשארו אמש בבתים - ולא הלכו ללימודים

מערכת החינוך: רק 64% מעובדי ההוראה זכאים לתו ירוק
תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

כאב הראש של משרד החינוך: עם המעבר לתו הירוק החדש, עשרות אלפי מורים איבדו את הזכאות לתו ולא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך - אלא אם כן יעשו בדיקת קורונה.

על פי נתוני המשרד, כ-64% בלבד מעובדי ההוראה זכאים כיום לתו ירוק, כלומר כ-75 אלף מורים אינם זכאים לתעודה זו, וכניסתם אל גני הילדים או בתי הספר מותנית בביצוע בדיקה בכל שלושה ימים. כך מפרסם הבוקר נועם דבול דביר ב'ישראל היום'.

על פי החלטת קבינט הקורונה, מורים שאינם מתחסנים ומסרבים לבצע בדיקות קורונה - לא מוכנסים אל מוסדות החינוך ואינם זכאים לשכר, מפני שהם אינם עובדים. נוסף על כך, ההחלטה שהתקבלה בזמנו היא שהמדינה אינה נושאת בהוצאות הבדיקות של המורים, שצריכים לעשות אותן על חשבונם. עד כה נראה כי רק מספר מצומצם של כמה מאות מורים מסרבים גם להתחסן וגם לבצע בדיקות - אלא שאם היקפה של קבוצה זו יגדל משמעותית, משרד החינוך ימצא עצמו במחסור בעובדי הוראה.

מספר המורים שנעדרו ממערכת החינוך עמד היום (ראשון) על 2,239, מתוכם 1,312 עובדי הוראה חולי קורונה ועוד 927 מורים שנמצאים בבידוד (כיוון שאינם מחוסנים).

עובדי הוראה קורונה תו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד