י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מודאגים מההחלטה

חולי הסרטן חוששים לקראת דיוני סל התרופות

החלטתו של שר הבריאות לוותר על נציגות של אונקולוג בוועדת סל התרופות, זו השנה השנייה ברציפות - מדאיגה את חולי הסרטן. הנתונים מוכיחים: אשתקד רק 14% מתקציב הסל נותבו לתרופות נגד סרטן, לעומת 42% בממוצע בעשור האחרון.

חולי הסרטן חוששים לקראת דיוני סל התרופות
בית מרקחת. אילוסטרציה צילום: unsplash

חולי הסרטן בישראל מודאגים מהחלטת שר הבריאות ניצן הורוביץ, שלא למנות אונקולוג לדיוני ועדת סל התרופות, זו השנה השנייה ברציפות.

בסוף השבוע הנוכחי הכריזו הורוביץ ושר האוצר ליברמן על מינוי ועדת סל התרופות ל־2022 - הכוללת נציגי ציבור, נציגי קופות החולים ונציגי משרדי האוצר והבריאות, וגם נציגי רופאים. אונקולוג - אין, והדבר הוביל לדאגה רבה בקרב חולי הסרטן, שחוששים שהתרופות שלהם לא ייכללו גם השנה בסל. כך מפרסמת הבוקר מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'.

בשנה שעברה, כשלא השתתף אונקולוג בדיונים, הוקצו רק 14% מתקציב הסל לטיפולים במחלה, שמהווה את גורם התמותה העיקרי בישראל. זאת כאשר בעשור האחרון - 42% מתקציב הסל בממוצע נותבו לתרופות נגד סרטן.

היקף התקצוב הגבוה ביותר לתרופות הללו, באחוזים, ניתן ב־2019 - אז השתתפו בדיוני הוועדה שני אונקולוגים. התקציב הכולל של טיפולים וטכנולוגיות בתחום הסרטן היה 232 מיליון שקלים, מתוך תקציב כולל של 460 מיליון - כלומר 50.5%.

גם ב־2020 השתתפו בדיונים שני אונקולוגים, ובאותה השנה הוקצו 208 מיליון שקלים לתרופות לסרטן, מתוך תקציב של 526 מיליון שקלים (40%).

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה לטענות המובאות בכתבה: "כידוע, מספר המושבים בוועדת סל התרופות הינו מוגבל. חברי הוועדה מחויבים להביא בחשבון את כל התחומים ולקבל החלטות באופן מקצועי וענייני".

סל תרופות סרטן ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד