ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הדיונים נמשכים

האדריכל בהר מירון: "אמרו לי אל תעשה פה תיאטרון כמו קיסריה"

אדריכל תוכנית המתאר בהר מירון סיפר בעדותו כי כשהציע להקים טריבונות קבועות במקום נענה בשלילה, וכי ההתנהלות במתחם הייתה "הפקרות", אמרו לי "לא רוצים אנשים כמוך"

האדריכל בהר מירון: "אמרו לי אל תעשה פה תיאטרון כמו קיסריה"
מבצע ההריסה במירון צילום: באדיבות המצלם

האדריכל ערן מבל, שתכנן את תוכנית המתאר בהר מירון, שהחלה להיות מיושמת בשטח בשנת 2012 ,העיד אתמול בפני ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת האסון, ואמר כי ההתנהלות במתחם הייתה "הפקרות". כך דווח העיתון 'מעריב'.

לדבריו, כאשר הציע להקים במקום טריבונות קבועות, נענה בשלילה: "אמרו לי אתה לא תעשה פה תיאטרון כמו קיסריה", הוסיף. עוד טען מבל כי גופים דתיים שונים השתלטו על חלקים במתחם לפני עשרות שנים, שאותם "לא ניתן להזיז". הוא הוסיף: "אנחנו הצענו לנקות את כל אזור ציון הקבר מהפחונים הלא חוקיים".

לטענתו, ההזנחה במתחם הייתה מכוונת: "באחת השיחות שלי עם הרבנים בנוגע למראה של ההר, הוא אמר לי 'אנחנו לא רוצים שאנשים כמוך (חילונים) יבואו, טוב לנו עם איך שההר נראה'. אני חשבתי שנכון שיהיה כאן סוג של מרכז מבקרים שיתאר את ההיסטוריה של המקום. לא היו מוכנים לשמוע, זה סממן חילוני". הוא הסביר כי לפי התוכנית, מספר האנשים המקסימלי שהאתר יכול להכיל הוא 25 אלף. עם זאת, במהלך עבודת התכנון ערך מבל סקר מבקרים באתר מירון לאורך השנה, שממנו עלה כי במהלך השנה מגיעים לקבר הרשב"י 25.2 מיליון מבקרים בשנה, ובהילולת ל"ג בעומר, הנמשכת יומיים, מגיעים כ-450 אלף איש. כזכור באסון מירון נהרגו 45 בני אדם.

ועדת חקירה ממלכתית אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד