י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נדחתה העתירה

רפורמת הכשרות תישאר בחוק ההסדרים

למרות שהיועצת המשפטית של הכנסת תמכה בעמדת העתירה, בית המשפט העליון החליט לדחות העתירה נגד הרפורמה למערך הכשרות - והיא תישאר בחוק ההסדרים | העותר חבר הכנסת אבי מעוז: "בג"צ ממשיך להיות הבית של מבקשי מדינת כל אזרחיה"

רפורמת הכשרות תישאר בחוק ההסדרים
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

מכה למתנגדי הרפורמה: בית המשפט העליון החליט הבוקר (שני) לדחות את העתירה נגד תוכנית הכשרות של השר כהנא, והיא תישאר בתוך חוק ההסדרים.

החלטתו של בג"צ מגיעה למרות שגם היועצת המשפטית של הכנסת תמכה בטענת העתירה, שיש להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים כיוון שהיא לא קשורה לתקציב.

את הדחייה נימקו השופטים בכך שהוצאת הרפורמה מחוק ההסדרים צריכה התערבות של בג"צ. ‏"הליך החקיקה מצוי בעיצומו ואין זו העת להעבירו תחת שבט הביקורת השיפוטית. עת לחוקק ועת לבקר", כתבו השופטים.

חבר הכנסת אבי מעוז, מסיעת 'הציונות הדתית' שהיה העותר, מסר: "בג"צ ממשיך להיות הבית לכל מבקשי מדינת כל אזרחיה, ודוחה כל עתירה מאלו שזהותה היהודית של מדינת ישראל חשובה להם".

"הקואליציה של בנט, כהנא, מוסי רז, הורביץ, ליברמן, אורבך ועבאס - פועלת בדרכים אנטי דמוקרטיות, ורומסת כל הליך תקין והכל בדהירה למדינת כל אזרחיה, ואין מי שיעצור בעדם, מערכת המשפט והתקשורת מגוייסות למשימה", תקף.

אבי מעוז חוק ההסדרים מתווה הכשרות החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד