כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעזרת כלב וסכינים

צד דורבנים וקיבל עשרה חודשי מאסר

לאחרונה הרשיע בית משפט השלום בחיפה, תושב בענה בגליל בעשרה חודשי מאסר וקנס בסך 30 אלף ש"ח לאחר שצד עם שותפו מספר דורבנים בעזרת כלבים וסכינים

צד דורבנים וקיבל עשרה חודשי מאסר
הדורבן בתיק שנתפס צילום: רשות הטבע והגנים

בית משפט השלום בחיפה הרשיע לאחרונה בתום הליך משפטי תושב היישוב בענה בגליל, בשנות הארבעים לחייו, בגין צייד לא חוקי וסדרתי של דורבנים וגזר עליו עונש של 10 חודשי מאסר בפועל וקנס ומימוש התחייבות בסך כולל 30 אלף ₪.  זאת בנוסף לתקופת מאסר על תנאי והתחייבות כספית להימנע מעבירות דומות.

על פי כתב האישום, הנאשם יחד עם שותפו עסקו במאי 2018 בשעות הלילה בציד דורבנים.  באותו לילה אספו אליהם לרכב פגר של דורבן בתיק שחור כשעם הנאשמים היו ברכב בתא המטען שני כלבי תקיפה מסוג פיטבול, השייכים לנאשם. בנסיעתם בכביש לפנות בוקר הבחינו במחסום משטרתי בצומת צורית-גילון ובעקבות זאת זרקו את התיק השחור לפני ההגעה למחסום.

על מכנסי הנאשם היו כתמי דם שזוהו כדם של הדורבן שניצוד. בתיק השחור שזרקו נמצא הפגר של הדורבן וכן שתי סכינים יפניות. ברכב נתפסו גם שתי אלות עץ המשמשות לצייד דורבנים.

לנאשם יוחסו 4 עבירות ביניהן צייד של חיית בר מוגנת, החזקת חיית בר מוגנת, צייד בשעות אסורות ואיסור צייד בשיטות אסורות (שיסוי כלב בחיית בר) והוא הודה בכולן במסגרת ההליך המשפטי.

מאחר והנאשם הינו בעל עבר פלילי במגוון עבירות ולחובתו גם הרשעה קודמת בצייד דורבנים, שבוצעה אף היא באמצעות כלבים, נגזרו עליו בתיק זה  3 חודשי מאסר בפועל ובנוסף הופעלו מאסרים מותנים שנגזרו עליו בעבר, כאשר בסופו של דבר הוא ירצה כאמור 10 חודשי מאסר בפועל. זאת בנוסף לחילוט ערבויות בסך 20 אלף ₪ וקנס כספי של 10 אלף ₪.

יצוין  כי על הנאשם השני, שדינו נגזר לפני זמן רב והיה ללא עבר פלילי, נגזרו במסגרת הסדר טיעון עונש שכלל מאסר על תנאי של 6 חודשים (למשך 3 שנים), קנס בסך 8,000 ₪ והתחייבות בסך 24,000 ₪ להימנע מעבירות דומות.

לדברי עו"ד שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים: "המדובר על עונש ראוי שהטיל בית המשפט הנכבד, על מי שהעז במספר הזדמנויות לפגוע בחיות בר מוגנות אשר חלקן בסכנת הכחדה ממשית. בכך ביטא בית המשפט את סלידתו מהעבירות הקשות ולמעשה ממשיך במגמה הברוכה של החמרת הענישה הממשית על עוברי עבירות מעין אלו. רשות הטבע והגנים בשיתוף ובסיוע גורמי אכיפה נוספים תמשיך לפעול למען שמירת הטבע בישראל והגנה על חיות הבר".

דורבן צייד מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד