כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

'שיש אלחי' מסבירים אם כדאי לקנות גרניט פורצלן למטבח

מה הם בכלל משטחי פורצלן? והאם מדובר במשטח שיכול להתאים למטבח שלכם? התשובות וההסברים לפניכם

'שיש אלחי' מסבירים אם כדאי לקנות גרניט פורצלן למטבח
שיש למטבח צילום: 123rf

אם אתם מתכוונים לרכוש שיש למטבח, סביר להניח שאחת האפשרויות הבולטות שעלו הוא משטח פורצלן. זאת אחת האפשרויות המומלצות כיום שמיוצרת על ידי מגוון יצרנים ברחבי העולם וניתן לומר שמדובר בסוג של טרנד לא ממש זול.

מה באמת עומד מאחורי משטחי גרניט פורצלן למטבח והאם הם באמת כל כך טובים ושווים את ההשקעה?

לפי צוות 'שיש אלחי' התשובה לשאלה מעט יותר מורכבת וכדי לקבל את ההחלטה הנבונה, על הצרכן להבין שני דברים מרכזיים. הראשון הוא מה הם בכלל משטחי פורצלן ואילו השני הוא האם מדובר במשטח שיכול להתאים למטבח שלכם.

מה זה שיש גרניט פורצלן?

אחד הדברים הראשונים שכל אחד צריך לדעת לפני שמתחילים לדבר על תכונות חומרים, הוא ההרכב שלהם, וכפי שניתן לראות בהסבר המפורט שכתבנו באתר שלנו, שיש גרניט פורצלן כלל אינו שיש.

אנו למעשה מדברים על תרכובת של מינרלים וחומרים שונים שנדחסים בלחץ גבוה מאוד ושמחוממים לטמפרטורות גבוהות במיוחד (לעתים יותר מ-1,000 מעלות) עד לקבלת משטחים מרהיבים דמויי שיש.

שיש מהעבר השני הוא אבן שנוצרת בטבע במהלך השנים ונחצבת ממקומות שונים ברחבי העולם.

לדעתנו אין זה משנה אם המשטח טבעי או סינטטי כל עוד הוא מתאפיין באיכות גבוהה וכפי שנראה בהמשך, משטחי גרניט פורצלן אכן מציבים סטנדרט גבוה במיוחד של איכות שהופכים אותם ללהיט במטבח.

אם העניין מעט נראה לכם מוזר ואם כבר נגענו בנושא אז חשוב לציין שכמעט כל המשטחים שנמכרים היום למטבח הם לגמרי סינתטיים ונקראים שיש בטעות, כשאחת הדוגמאות הבולטות הם משטחי אבן קיסר המוכרים.

הבדלים בין שמטחי פורצלן למטבח

יש אינספור סוגים ודגמים של משטחי פורצלן למטבח ואם נחבר את מספר היצרנים והדגמים שכל אחד מהם מייצר, נגיע ליותר מ-100 אפשרויות שונות.

זה המקום לציין שאולי כל המשטחים נקראים גרניט פורצלן אך קיימים הבדלי איכות בין יצרנים כאלה ואחרים.

אנו חושבים שזה לא המקום לדון בשאלה הנצחית איזה פורצלן טוב יותר מאחר שכדי לענות עליה מומלץ להיוועץ ביועץ של חברה שמוכרת מספר סוגים שונים כדי שהתשובה שתתקבל תהיה אובייקטיבית (ניתן לעשות את זה ב'שיש אלחי' המשווקים את כל הדגמים שהוזכרו ומוזכרים בהמשך).

מה שכן בחרנו לעשות הוא להביא לכם כמה דוגמאות של משטחי פורצלן סופר איכותיים כשהמוכרים שבהם הוא דקטון המיוצר על ידי חברת קוסנטינו בספרד, למינם, אינפיניטי ואטלס פלאן שמיוצרים באיטליה ובשנים האחרונות הצטרף שחקן חדש/ישן שקוראים לו אבן קיסר שמוכר לכולנו בזכות משטחי הקוורץ המעולים.

כל משטחי הגרניט פורצלן מציגים עמידות ואיכות גבוהה אך בהחלט יכולים להיות הבדלים בין יצרנים שונים ותנאים שבהם משטח של יצרן מסוים יגלה עמידות מלאה, יכול מאוד להיות שמשטח של יצרן אחר מעט יתקשה. לא סוף העולם אך בהחלט צריך להבין את זה כשמדברים על היתרונות והחסרונות של המשטח, אחת כמה וכמה כשמדובר במשטחים יקרים כל כך.

שיש גרניט פורצלן יתרונות

מאוד קל לדבר על היתרונות של מרבית משטחי הגרניט פורצלן מהסיבה שיש המון. לפניכם מספר יתרונות מרכזיים שהופכים את המשטחים האלה לכל כך טובים במטבח.

  1. נראות – כל כך הרבה יצרנים ודגמים כשחלק נכבד מהם מצוי בספרד ואיטליה, מבטיח לכם שלל אפשרויות מרהיבות וקשה לתאר מצב שלא תמצאו דגם שתתאהבו בו.
  2. עמידות לחום – מי לא היה שמח להניח סיר רותח ישירות על המשטח בלי לפחד שמא יגרם נזק כלשהו? עם משטחי פורצלן רבים הדבר מתאפשר ואפילו די בקלות.
  3. עמידות לשריטות – השיש במטבח הוא קודם כל משטח עבודה וככזה הוא צריך לגלות עמידות גבוהה. גרניט פורצלן מציג עמידות גבוהה עד כדי כך שניתן לקצץ עליו מזון מכל הסוגים ובלי להשתמש בקרש חיתוך.
  4. עמידות ללכלוך – לא צריך להרחיב במילים על החשיבות של משטח דוחה לכלוך בסביבה שבה מכינים אוכל. גרניט פורצלן פשוט דוחה לכלוך ותמיד ניתן לנקות אותו בקלות כמעט עם כל חומר ניקוי.

בסיכומו של דבר מדובר במשטחים מאוד יפים שנראים אולי עדינים אך הם מהקשוחים ביותר שאתם יכולים לבקש.

שיש גרניט פורצלן חסרונות

מצאנו לנכון לציין שני חסרונות עיקריים. ראשית המחיר של חלק מהדגמים מאוד יקר ולא תמיד משתלם לאור החלופות שקיימות בענף ולאור העובדה שאנשים רבים לא ינצלו את כל התכונות והעמידות שגרניט פורצלן מביא.

הדבר השני שכדאי לתת עליו את הדעת הוא ריבוי הסוגים כשחלקם מאוד טובים וחלקם פחות ועל כן חשוב להכיר את המאפיינים של כל סוג ודגם.

האם כדאי לקנות גרניט פורצלן למטבח?

התשובה אינה חד משמעית ובעיקר תלויה בכם ובהרגלים שלכם.

אין ספק שאלה משטחים מאוד טובים ומומלצים אך כדי להבין אם הם מתאימים למטבח שלכם, חשוב להכיר את האופן שבו אתם משתמשים במטבח.

לדוגמה, יש אנשים שרגילים לחתוך מזון על קרש חיתוך ולהניח תחתיות מתחת לסירים חמים, אז למה להשקיע כל כך הרבה כסף אם התכונות של הפורצלן אינן באות לידי ביטוי?

דבר נוסף ששווה להתייחס אליו הוא המחיר היקר באופן יחסי ושלאור החלופות האחרות יכול להיות מכשול ממשי שהרי בסופו של דבר ניתן להכין מטעמי שף גם על משטחי קוורץ ואפילו לעשות את זה בהצטיינות ובנוחות.

אין ספק שגרניט פורצלן הוא משטח מאוד טוב ומומלץ אך השיקול אם לרכוש אותו או שלא צריכה להיות על בסיס הסכום שאתם יכולים להשקיע ועל בסיס האופן והתדירות שבהם אתם משתמשים במטבח.

שיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד