כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בוועדת החוקה

אלרעי פרייס: הגל הרביעי הגיע מהמתחסנים הראשונים

בדיון בוועדת החוקה הבוקר (שני) התבטאה ראש שירותי בריאות הציבור ואמרה "המחוסנים הראשונים היו חלק מההדבקות בגל התחלואה הרביעי" | לגבי תחלואה חוזרת בקרב ילדים טענה, כי הוא נמוך ב50% מהמבוגרים.

אלרעי פרייס: הגל הרביעי הגיע מהמתחסנים הראשונים
חיסון לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היום (שני) התקיים דיון בוועדת החוקה, בנוגע לתקנות הקורונה, בו השתתפה ראש שירותי בריאות הציבור דר' שרון אלרעי פרייס, שהציגה את נתוני דעיכת מוגנות החיסונים, חלק מהנתונים שמכריעים על הליכה לחיסון נוסף בעתיד או לא.

ד"ר פרייס אמרה כי במעקב שבוצע ע"י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל- 40% במניעת הדבקה.

"אנחנו רואים את נתוני התחלואה לפי מועד החיסון ומה הסיכון שיחלו. בקבוצת הגיל 60+ יש בעלי תו ירוק מינואר ורואים שבקבוצת הגיל שחוסנה בינואר, הסיכון שלה יותר גבוה לחלות משל אלו שחוסנו בפברואר, וכך הלאה, רואים את דעיכת החיסון".

עוד טענה פרייס, כי המחוסנים הראשונים היו חלק מההדבקות בגל התחלואה הרביעי. גם במוגנות מפני תחלואה קשה וקריטית חלה ירידה מ-95% ל-80%, כלומר הסיכון לחלות קשה עלה פי 4.

"גם בבדיקת נתוני התחלואה המיובאת מחו"ל שהייתה בעליה מתמדת בגל הרביעי, עד כדי 200 מאומתים שנכנסו מדי יום, נמצא ש-91% מהם היו מחוסנים בעלי תו ירוק מעל 5 חודשים".

ביחס לבוסטר אמרה כי "אחרי מנה שלישית של החיסון חוזרים למוגנות ברמה של מנה טרייה ואף גבוה יותר. כשאנשים מקבלים בוסטר יש להם מוגנות של פי 10 במניעת הדבקה"

בנוסף התבטאה פרייס בנוגע לסיכוי של תחלואה חוזרת בקרב ילדים, ואמרה כי הוא נמוך ב-50% מאשר בקרב מבוגרים, ולכן ניתן יהיה להשאיר להם תו ירוק גם אם חלפה חצי שנה. הסיכון שנלקח נמוך. "ככל שהגיל עולה הסיכון לתחלואה עולה וכך גם לתחלואה חוזרת והסיכון של המתבגרים הוא הגבוה ביותר לחלות".

עוד אמרה כי "מחלימים יכולים לקבל חיסון כבר לאחר 3 חודשים, זה לא מזיק אך לא צריך לדחוף אותם לשם, הם יכולים להתחסן עד חצי שנה. מי שהחלים וקיבל מנת חיסון אחת לפחות ומי שהחלים לאחר שחוסן יש לו חצי שנה מהיום להשלים חיסון. מי שנמצא חיובי בבדיקה סרולוגית אנחנו לא יודעים מתי חלו ולכן מתייחסים אליהם כמחלימים ותיקים, למעט החרגת הילדים עד גיל 12".

קורונה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד