י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דורש להקדים תשלום

הח"כ חושף במכתב: תקציב הישיבות נפגע ב 50%; מוסדות בסכנת סגירה

חבר הכנסת ניר אורבך מסיעת ימינה לא נותר אדיש למצוקת תקציבי הישיבות והוא משגר היום מכתב דחוף לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון בו הוא מפרט לה על המשבר העמוק בתקציב הישיבות בעקבות הפלונטר הפוליטי, ומבקש ממנה להקדים התשלום על סמך הסכום שיאושר בתקציב

הח"כ חושף במכתב: תקציב הישיבות נפגע ב 50%; מוסדות בסכנת סגירה
בחורי ישיבות בחדר אוכל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

תקציב המדינה טרם עבר, וצפוי לעבור באופן סופי רק בעוד קצת יותר מחודש, בינתיים, מי שסובל מאי-העברת התקציב הם דווקא מוסדות התורה, הישיבות והכוללים, שללא הנציגות החרדית נתקלים בקיצוץ דרסטי בתקציבים.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', במשך שלוש השנים האחרונות בהן התנהלה המדינה ללא תקציב קבוע בעקבות הפלונטר הפוליטי, אלא בתקציב המשכי, ובשל כך קוצץ באופן משמעותי תקציב הישיבות, שהגיע לשפל יותר מגזירות לפיד בשנת 2013.

נערכים לקיצוץ: "צ׳ולנט עם עוף במקום בשר"

כשהחרדים היו בשלטון הליכוד, הם הצליחו להשפיע מדי כמה חודשים ובדרכים עקיפות העבירו תקציבים לישיבות כדי למנוע קיצוצים משמעותיים, אלא שעכשיו ללא נציגות חרדית ולמרות הבטחת 'ימינה' שלא לפגוע בחרדים, או בעולם התורה, התקציבים נפגעו והגיעו לשפל היסטורי.

את דבר הקיצוץ חושף דווקא חבר הכנסת ניר אורבך, יו"ר ועדת הכנסת מטעם סיעת ימינה, ששיגר מכתב אל שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הממונה על תקציבי הישיבות, וביקש ממנה להקדים העלאה שנקבעה בתקציב כבר מעכשיו, כדי למנוע את הקיצוץ הקיים בתקציבי הישיבות.

חבר הכנסת אורבך כתב כי מתוך "המחויבות האישית שלי לעולם התורה ולישיבות ההסדר של הציונות הדתית", הוא מבקש לקראת דיוני התקציב להקדים את התשלום על סמך הסכום שיאושר עם העברת התקציב בשלוש קריאות.

"מתחילת השנה הישיבות מתקיימות מתקציב בסיס", חושף אורבך בפנייתו. על פי הנתונים שלו, הקיצוץ "הביא לידי כך שבחודשים האחרונים ערך הנקודה (חלוקת תקציב פר תלמיד) ירד עד לסך של 192 שקלים, כמעט 50% מהתקציבים שהיו נהוגים במהלך השנים האחרונות".

לשם השוואה, בשיא גזירות לפיד עמד הקיצוץ על סך של 240 שקל, אך כעת, גם עם הפלונטר שהמדינה מתנהלת בתקציב המשכי, הקיצוץ בכסף הקואליציוני עם החלפת הממשלה כשהחרדים נותרו באופוזיציה וגם העלייה במספר תלמידי הישיבות, מדובר בקיצוץ גדול יותר מתקופת גזירות לפיד בשנת 2013.

במכתב מתריע חבר הכנסת אורבך כי הקיצוץ "פוגע אנושות בישיבות, מדרשות ומוסדרות רבים עד כדי סגירה חלילה", כשהוא מצהיר כי זה דבר שכחבר כנסת וכנציג הציונות הדתית בקואליציה "לא יכול לקבל", כך כתב.

יפעת שאשא ביטון תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד